Hyundai i20 je vo svojej tretej generácii a na jeseň minulého roka ohlásil facelift. Možno aj táto aktualizácia spôsobila, že sa v priebehu minulého roka prepracoval z top trojky na top dvojku a u nás z neho predali takmer 1300 kusov.
Dizajnových noviniek je len zopár, úpravou prešiel predný nárazník, ktorý dostal nové vložky po bokoch, zmizli hmlovky, ktoré sú odteraz súčasťou hlavných svetiel. Nové sú i disky kolies a pridali tiež zopár farieb. Medzi inými aj túto metalickú Lucid Lime. Vzadu nájdete prepracovaný nárazník, menšie odrazky a segment naspodku, ktorý sa podobá na difúzor.
Výbava na úrovni
Rovnako ako vonku, aj vnútri to dýcha limetkami. Konkrétne na prešívaní a niektorých ovládacích prvkoch. Je veľmi zaujímavé, ako tie malé autá už vôbec nie sú nejaké slabšie čaje oproti veľkým. Čakali by ste tu Bose audio? Či 10,25-palcový prístrojový štít s rovnako veľkými multimédiami. A práve v ich útrobách sa udialo tých zmien najviac. Aktualizácie over-the-air, asistenčné systémy Hyundai Smart Sense so schopnejším núdzovým brzdením a udržiavaním v jazdnom pruhu, tempomat zas spolupracuje s navigáciou a navigácia je už v základnej výbave.
Okrem toho sú v interiéri aj vyhrievané sedačky, volant a novinkou je i konektor USB-C na palube. Ak ale chcete káblový CarPlay, ten dostanete stále len s klasickým USB. Sedenie vzadu je absolútne bezproblémové aj pre vyšších cestujúcich. Minimálne na krátke a stredné trasy. Kufor má 350 litrov a určite vás zaujíma, ako je na tom konkurencia. Napríklad Fabia má 380 litrov, ale je o niečo väčšia. A taká Corsa, tá je viac-menej rovnako veľká, ale ponúkne asi o 40 litrov menej.
Ponuka motorov zostáva
Čo sa týka ponuky motorov, tu sa po facelifte veľa nezmenilo. Stále dostanete aj atmosférickú štvorvalcovú jedna-dvojku, jej nový výkon je 79 koní a spojili ju s päťstupňovým manuálom. No a potom tu je jednoliter s rovnými 100 koňmi, tromi valcami a turbom. Ten je buď ako šesťstupňový manuál, alebo sedemstupňový dvojspojkový automat. A presne ten tu máme. Zrýchlenie na stovku zvláda za 11,4 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 185 kilometrov za hodinu. Hyundai i20 nie je žiaden trhač asfaltu. Avšak na to, na čo ho stvorili, je viac ako dostatočný.
Čo sa týka samotnej spolupráce motora a prevodovky, je vidno, že automat je orientovaný na komfort a spotrebu. Máme tu aj jazdné režimy ECO, NORMAL a SPORT. A medzi nimi je cítiť rozdiel. Napríklad v športovom móde vás motor v pohode pustí aj do 3000 otáčok a nesťažuje sa. Je cítiť, že motoru by sa aj chcelo, ale prevodovka nie je určená na príliš dynamickú jazdu. To vidíte sčasti aj na tom, že tu nemáte pádla pod volantom na preraďovanie. A to je trochu škoda. Lebo jazdné vlastnosti Hyundai vyladil naozaj dobre. Podvozok lepšie tlmí, prituhol a zákrutami sa prerezáva naozaj sebavedomo. V porovnaní s predošlou i20 je určite dospelejší.
No a keď k tomu všetkému zarátate pohotovostnú hmotnosť nejakých 1100 kíl, a teda nebudete sa ostýchať nakladať tomu automatu, bude z neho celkom zábavné auto. Ale pre bežné používanie je dôležitá najmä spotreba. Tabuľky WLTP sľubujú 5,3 – 5,6 l/100 km v kombinovanom cykle. My sme jazdili prevažne v meste, takže tam tá spotreba bola o niečo vyššia. Náš mestský priemer bol okolo 6,2 l/100 km. Čo je ale zaujímavé, s týmto mestským autom viete jazdiť celkom úsporne aj na diaľnici. Tam sme šli bez obmedzovania sa, ale zato plynulo za nejakých 6,5 litra na stovku.
Základná cena modelu – Hyundai i20 1,2i Comfort 79k 5MT: 14 840 €
Základná cena testovanej motorizácie – Hyundai i20 1,0 T-GDi 7DCT Comfort: 17 240 €
EuroNCAP: 4* (2021)
Technické údaje | 1,0 T-GDi |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 3/12 |
Zdvihový objem [cm3]: | 998 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 73,5 (100)/4500 - 6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 172/1500-2500 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 12,1 |
Spotreba - kombi [l/100 km]: | 5,1 - 5,3 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 352/1165 |
Objem nádrže [l]: | 40 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1 090 - 1 200 |
Dĺžka [mm]: | 4065 |
Šírka [mm]: | 1775 |
Výška [mm]: | 1450 |
Rázvor [mm]: | 2580 |