Nedávny facelift Hondy HR-V priniesol okrem iného novú výbavu a motor. Crossover dostal výkonný agregát, ktorý sa hodí k naturelu značky. Aký je v spojení s CVT prevodovkou?

Nová výbava Sport je rozpoznateľná vďaka 18-palcovým tmavým diskom kolies a dvoma koncovkami výfuku. Čierna farba je použitá na vonkajších krytoch spätných zrkadiel, bočných prahoch, na obložení podbehov a zadnom nárazníku. Masku chladiča zdobí panel v podobe lešteného čierneho chrómu. Nechýba ani plné LED osvetlenie, vzadu zdokonalené tmavým „dymovým“ efektom.

Spredu pôsobí HR-V väčšia ako v skutočnosti

Červená vládne

Interiér zaznamenal tiež niekoľko zmien. Sedadlá sú prakticky potiahnuté kombináciou pevnej látky a červenej kože, ktorá zdobí aj časť prístrojovej dosky, stredového tunelu a madlá dverí. Panel stredovej konzoly v klavírnom laku je zaujímavý, ale nepraktický. Palubná doska je pokrytá tvrdými, no kvalitne vypracovanými plastami.

V interiéri zaujme do strany vysunutý displej infotainmentu

Na pomery malých crossoverov sa sedí pomerne nízko. Ocenil som polohu pedálov a dostatočný rozsah nastavenia volantu. K ergonómii ovládacích prvkov nemám výhrady, až na dotykový panel ventilácie, ktorého ovládanie odvádza pozornosť od diania na ceste. Prístrojový panel je prehľadný, malý TFT displej zobrazujúci informácie palubného počítača by si však už zaslúžil poriadny „upgrade“.

Na prístojovom paneli potešia prehľadné analógové „budíky“

Priestoru ma dostatok nielen šofér, ale aj pasažieri na zadných sedadlách, čomu dopomáha aj veľmi nízky stredový tunel. Vynikajúci výhľad z auta kazia iba krátke spätné zrkadlá. „Magic seats“, teda dohora vyklápateľné zadné sedáky sú súčasťou aj športovej výbavy.

„Magic Seats“ umožnia previezť aj rozmerné predmety

Displej infotainmentu je natočený na vodiča, jeho ovládanie je pomerne intuitívne, chýba však podpora Android Auto/Apple Car Play. Vstavaná navigácia Garmin ponúka náhľady križovatiek v podobe reálnych fotografií a sledovanie premávky pomocou hotspotu vytvoreného mobilným telefónom.

Navigácia Garmin má trochu zastaralú grafiku, ale svoju úlohu zvláda bez problémov

Skôr pokojne

Výborné jazdné vlastnosti HR-V výrobca vo výbave Sport ešte vylepšil. Auto sa v zatáčkach skoro nenakláňa a stopu drží aj pri vysokej rýchlosti. Napriek jednoduchej zadnej náprave ma prekvapila jeho stabilita v zákrute aj na nerovnom povrchu. Podvozok je napriek svojej tuhosti pohodlný, na väčšie nerovnosti reaguje iba tlmeným buchnutím. Posilňovač riadenia poskytuje rovnomernú odozvu pri stredových a blízko stredových uhloch.

Aj Honda má svoje SUV-kupé

CVT prevodovka v Honde HR-V patrí na trhu k tým lepším. „Vysávačový efekt“ má vďaka siedmim prednastaveným stupňom slušne potlačený a pri bežnej jazde pripomína automat s hydrodynamickým meničom. Jej pomalšie reakcie pri potrebe prudkej akcelerácie sú riešiteľné prepnutím prevodovky do športového módu, ktorý na druhej strane drží vyššie otáčky motora aj vtedy, keď to nie je potrebné.

Volič CVT prevodovky s retro poistkou sa vďaka vyvýšenej polohe výborne ovláda

Napriek relatívne malému „turbomotoru“ nie je rozptyl spotreby pri pokojnej a agresívnejšej jazde príliš vysoký. Okresky zhltli medzi 6,5 až 7,5 litrov na 100 km. Pri ustálenej rýchlosti 140 km/h na diaľnici si motor z nádrže odpil 7,8 litra a na rýchlostnej ceste s limitom 100 km/h menej ako 5,5 litra.

Verdikt

HR-V si udržala svoj mestský a praktický charakter, dostala však navyše niečo, čo robí Hondu Hondou. Športové doplnky a výkonný motor si tento model zaslúžil. Neviem sa však zbaviť pocitu, že časť jeho dynamiky končí niekde medzi nekonečnými „prevodmi“ CVT. V prípade HR-V Sport by som preto volil manuálnu prevodovku.

Základná cena modelu – Honda HR-V 1.5 i-VTEC Comfort: 19 590 €
Základná cena testovanej verzie – Honda HR-V 1.5 i-VTEC TURBO Sport CVT: 27 590 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (+ HONDA PREMIUM QUALITY do 8 rokov/150 000 km)

Registračná daň: 700 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1 498
Najvyšší výkon :[kW (k)/ot./min.]:134/(182)/5500
Najvyšší krút. moment:[Nm/ot./min.] :220/1 700 - 5 500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,6
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná [l/100 km]:7,6/5/6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:448
Objem nádrže [l]:50
Prevádzková hmotnosť [kg]:1 451 - 1 458
Rozmer pneumatík:225/50 R18
Dĺžka [mm]:4 346
Šírka [mm]:1 790
Výška [mm]:1 605
Rázvor [mm]:2 610