TEST Honda CR-V: Zostalo vôbec niečo po starom?

183
Zdroj: David Dejvo Schun

Honda CR-V je na tomto svete od roku 1995 a za ten čas prešla šiestimi generáciami. Tá predošlá pritom s nami bola najdlhšie. No o čo viac sme na novú generáciu čakali, o to viac zmien ponúkne.

Tak v prvom rade dizajn. Ale to vidíte aj sami. Nová CR-V je úplne iná ako jej predošlá generácia. Je oveľa hranatejšia, s menej komplikovanými líniami a pôsobí viac športovo a aj mohutne. Ale k tomu sa ešte dostaneme. Mriežka chladiča nie je mriežka, ale mreža, lebo tieto prvky v nej sú obrovské. A všimnite si, že CR-V je medzi SUV-čkami tak trochu rebel. No schválne, či si tipnete prečo.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Preto, lebo tu máte všetko lakované vo farbe karosérie. Aj predný nárazník, aj blatníky, aj lemy po bokoch a ešte aj nárazník vzadu! Toto všetko dávajú automobilky do čiernej, aby navodili dojem robustnosti. Tu to nepotrebovali. CR-V totiž vyzerá robustne aj tak. Nová generácia je síce nižšia asi o 1,5 cm, ale do šírky aj so zrkadlami narástla o viac ako 3,5 cm a do dĺžky o viac ako 10,5 cm!

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Ako doma

Hneď po prvom nasadnutí sa v nej cítite ako doma. Dizajn palubnej dosky poznáte z najnovšieho Civicu a všetko je presne tam, kde by ste to čakali. Ventilačné výduchy sú efektne skryté do lišty, ktorá prechádza takmer celou šírkou, a nechýba tu ani fyzické ovládanie klimatizácie.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Miernym mínusom je podľa nás obrazovka multimédií. Čakali sme o niečo väčšie rozmery. Má len 9 palcov, a to je pri nových autách relatívne málo. A ak patríte medzi technologických nadšencov, ani rozhranie vás príliš nepoteší. Ale auto je hlavne na to, aby sa v ňom jazdilo. A na informácie o jazde tu už máme 10,2 palca.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska komfortu tu nájdete úplne všetko. Vyhrievané aj odvetrávané sedačky, vyhrievaný volant, head-up displej, bezdrôtové nabíjanie a k tomu všetkému aj celkom dosť miesta. Rázvor CR-V predstavuje 2,7 metra, a to je asi o 3 centimetre viac, ako má napríklad Tucson. Takže miesta tu je dosť. Kufor zas ponúkne od 579 do 587 litrov v závislosti od výbavy, a ak si zvolíte plug-in hybrid, dostanete ich až 617.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Žiaden trhač asfaltu, no výkon nechýba

Pod kapotou Hondy CR-V buble v Európe výhradne benzínový štvorvalcový dvojliter s výkonom 148 koní. Ale to v princípe nie je až také podstatné, pretože väčšinu času bude fungovať len ako generátor pre elektrický pohon. A ten už má 184 koní!

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Dostanete ho ako hybridnú predokolku alebo štvorkolku e:HEV a rovnako ako plug-in hybridnú predokolku e:PHEV. Vo všetkých prípadoch máte rovnaký výkon, rovnaký krútiaci moment 335 Newtonmetrov.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Čo sa týka dynamiky motora, CR-V nemáme čo vytknúť. Ak si kupujete SUV, ktoré nepatrí práve medzi S-kové, M-kové alebo AMG-čkové, neočakávate trhanie asfaltu. A CR-V asfalt trhať rozhodne nebude, ale je dosť dynamická na to, aby vám vedela vyčariť úsmev na tvári.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Celkovo pôsobí CR-V skôr komfortným dojmom. No keď sa vyberiete prevetrať ju v zákrutách, rozhodne nepôjde proti vám a pekne vás podrží. Jednoducho z Hondy CR-V máme pocit, že v dizajnérskom stredisku zamestnávali nielen ľudí, ktorí vedia kresliť, ale aj ľudí, ktorí si s tým tatkovským bruchom na tej porade sadli za stôl a rozmýšľali aj nad praktickou stránkou. A tak to má byť. Nie?

A teraz nám už zostáva len posledná otázka – koľko za takéto auto zaplatíte. Honda CR-V je už od základu hybrid. A začína na sume 45 490 eur. My sme však otestovali nielen hybridnú, ale aj plug-in hybridnú motorizáciu za takmer 60-tisíc. Ak by vás viac zaujímala tá, určite si nezabudnite pozrieť náš YouTubový kanál.

Základná cena modelu – Honda CR-V e:HEV 2WD Elegance: 45 990 €
Základná cena testovanej verzie – Honda CR-V e:HEV 4WD Advance: 50 990 €
EuroNCAP – 5* (2024) – so Safety Pack

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový, elektromotory
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1993
Najvyšší výkon [kW (k)]:135 (184)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:335
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:187
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9.5
Spotreba kombinovaná (WLTP) [l/100 km]:6,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:579
Objem nádrže [l]:57
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1817
Dĺžka [mm]:4706
Šírka [mm]:1942
Výška [mm]:1684
Rázvor [mm]:2700