TEST: Honda CR-V Hybrid | Pokojná hora

3006

Naftové motory dostali za posledné roky poriadne „na držku“. To sa premieta do rastúcej popularity hybridných modelov. Honda CR-V Hybrid je toho dokonalým príkladom, aj keď ide od značky o veľmi odvážny ťah. Je hybrid schopný nahradiť kompletne eliminovanú ponuku naftových modelov?

Honda CR-V môže byť dnes pokojne klasifikovaná ako jeden z priekopníkov segmentu SUV. Tak, ako sa dokázal tento model vysporiadať s nejasnými požiadavkami trhu v polovici 90-tych rokov, prichádza modernému zákazníkovi rovno do náručia.

V tomto SUV som totiž zažil všetko, čo by som od rodinného auta s japonským pôvodom očakával. No s pár prekvapeniami navyše.

Svetoobčan

Keďže si Hondu CR-V kúpite od Spojených štátov cez Slovensko, Indiu až po Japonsko, musí ulahodiť všetkým rovnako. Veľká chrómová maska je totiž niečo, čo nie je nám Európanom zrovna vlastné.

Napriek tomu však tento model stretávam relatívne často aj na slovenských cestách. V bielej pôsobí dojmom rodinného labradora. Vyzerá sympaticky, dokáže budiť rešpekt a zároveň sa od tohto SUV neočakáva nič viac, než byť pokojným spoločníkom.

Na prahu luxusu

Interiér CR-V Hybrid nebudem zbytočne označovať za prémiový, keďže ním nie je. Kvalitou spracovania však v rámci svojej triedy okupuje vrchné priečky. Všetky panely a povrchy pekne lícujú a zo skromného dreveného obkladu vám nebude trápne.

Podobný pocit zažijete aj na zadných sedadlách. K tomu sa pridáva štedrý priestor pre nohy zadných pasažierov. Ten sa už môže pomaly rovnať masívnym obývačkám na zadných sedadlách modelov koncernu Volkswagen.

Nastupovanie či príprava bezpečného sedenia pre ratolesť je radosťou vďaka zadným dverám, ktoré je možné otvoriť skoro do pravého uhla. No a samozrejmosťou je veľký kufor. S udávaným objemom 497 litrov však zaostáva za modelmi konkurencie.

Hasta la vista, diesel

Pokiaľ je váš život plný diaľničných presunov naprieč republikou, absencia naftovej verzie vás môže zamrzieť. Kolega vyžmýkal z benzínovej verzie 1,5 TURBO pri diaľničnom teste niečo okolo 9 litrov každých 100 kilometrov.

V prípade hybridnej verzie som však pri jazde na diaľnici zaznamenal spotrebu 8,2 l/100 km. Môže to mať na svedomí fakt, že hybridnú verziu síce zaťažujú batérie, no disponuje o pol litra väčším spaľovacím motorom bez preplňovania turbom.

V prípade mestskej jazdy je však dominancia hybridnej verzie nad benzínovou dramatická. Kým jazdil kolega s „jednapäťkou“ po mestských komunikáciách za hodnotu okolo 9 l/100 km, hybrid sa ukázal vynikajúcou hodnotou 6 l/100 km. Mimo mesto klesla spotreba na 5,2 litra.

Tank

Vďaka hybridnému pohonu je CR-V extrémne tichá v interiéri. Zvukovou kulisou a svalnatými proporciami, ktoré si plne uvedomujete spoza volantu, pôsobí nedobytne. Aj na rozbitých cestách dokáže krásne žehliť nerovnosti a v zákrutách sa zbytočne nenakláňa.

Musím podotknúť, že aj keď zvláda dynamickú jazdu s gráciou, pôsobí skôr mäkko a komótne. Ešte som však nikdy nevidel nikoho na CR-V rezať zákruty za zvuku pískania pneumatík. Čiže, nastavenie auta je pochopiteľné. Rovnako som bol spokojný s bezstupňovou prevodovkou e-CVT.

Veľmi príjemne kopíruje polohu plynového pedála a motor si nejde vďaka tomu pri každom miernom zrýchlení vykričať hlasivky. Pri zaradení „D“ pre jazdu vpred a pustení pedála vydáva hybridný systém éterický zvuk. Chýbali mi už len sviečky a kúpeľ. Skutočne, z tohto auta ide neuveriteľná pohoda.

Základná cena modelu – Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO Comfort 2WD: 24 990 €
Základná cena testovanej verzie – Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid Executive AWD: 41 940 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (možnosť rozšírenia na 8 rokov/150 000 km)
Registračná daň: 360 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1993
Najvyšší výkon motora [kW (k)/ot./min.]:107 (145) / 6200
Najvyšší krút. moment motora [Nm/ot./min.]:175 / 4000
Najvyšší výkon elektromotora [kW (k)/ot./min.]:135
Najvyšší krút. moment elektromotora[Nm/ot./min.]:315
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,1/5,7/5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:497
Objem nádrže [l]:57
Prevádzková hmotnosť [kg]:1743-1797
Rozmer pneumatík:235/60 R18
Dĺžka [mm]:4600
Šírka [mm]:1855
Výška [mm]:1679
Rázvor [mm]:2662