Honda CR-V je automobil zo segmentu, kde sa chyby odpúšťajú asi najmenej. Dôvod je veľmi jednoduchý: ten, kto chce veľké a úsporné rodinné auto jazdiace s gráciou a za málo paliva, chce skrátka všetko.
CR-V je tu s nami zhruba od polovice deväťdesiatych rokov a za ten čas si vydupalo stabilnú pozíciu na trhu so stredne veľkými SUV. Vďačí za to najmä tomu, že sa v každej generácii vyvíjalo aj so svojimi zákazníkmi. Tí kedysi chceli dobre jazdiace a štýlové auto, ktoré zvláda aj náročnejší terén – a CR-V ich požiadavky pokrylo.
Macho v obleku
Volanie divočiny čoskoro nahradila potreba komfortného interiéru, veľkej ponuky priestoru pre zväčšujúcu sa rodinu a komfortnej jazdy, ktorá vás cestou z práce nevyruší, ale ani neuspí. Túto líniu CR-V zdokonaľuje už od svojej tretej generácie a s príchodom tej poslednej bez dieselového motora, ale dômyselným hybridom, je jej čaro dotiahnuté do dokonalosti. Na druhej strane, nechajú si za ňu adekvátne zaplatiť: CR-V Hybrid v testovanej výbave Executive vás vyjde na 40 890 €.
Zvonka je Honda CR-V jasnou deklaráciou toho, kam sa posunula jeho cieľová skupina. Auto je na prvý pohľad robustné. So širokými klenbami v okolí kolies jasne dáva najavo svoju dobrodružnú povahu, ktorú zasa štýlové dvojfarebné disky kolies posielajú naspäť do mesta. Vďaka veľkému profilu pneumatík sa nemusíte báť, že by ste ich tam oškreli. Smerom od kapoty ďalej je to už viac-menej variácia na tému „kváder“, s niekoľkými výstrelkami v podobe nápadito tvarovaných zadných svetlometov.
Tak to však má byť, pretože aj vďaka tomu zbiera CR-V body tam, kde je to najviac potrebné – v interiéri. Hneď po usadnutí do kabíny vás zarazí, aký je priestranný a vzdušný. A nie, nemôže za to ani svetlé čalúnenie jemnou kožou – to skôr prispieva k pocitu vysokej vnímanej kvality, ktorý užívateľ z interiéru veľkej Hondy rozhodne má.
Spracovanie kabíny je na veľmi vysokej úrovni. Materiály sú príjemné na pohľad aj na dotyk. Počas jazdy si užívate zenové ticho dobre zmontovaného interiéru, v ktorom sa nič neozýva. A to by veru mohlo – na ozvenu je tu veľa priestoru, čo si všimnete najmä na zadných sedadlách, na ktoré sa zmestí jednoducho úplne každý, vrátane menšieho dobytku.
Plusom sú dvere, ktoré sa otvárajú takmer do pravého uhla, čiže manipulácia napr. s detskou autosedačkou je odrazu príjemnejšia. Poteší aj nízka nakladacia hrana batožinového priestoru s objemom 497 litrov. Keďže sa však pod jeho podlahou udomácnila veľká batéria, 7-miestna konfigurácia v hybride nie je k dispozícii.
Macho na ceste
Osobne považujem hybridný systém Hondy CR-V za jeden z najlepších. Jeho jazdný prejav pripomína CVT prevodovky, v skutočnosti prevodovku nemá. Systém i-MMD Hybrid sa skladá z elektromotora, ktorý „rieši“ pohyb v rýchlostiach do 80-100 km/h, vtedy funguje spaľovací motor ako generátor. Vo vyšších rýchlostiach sa dvojlitrový agregát zapojí napriamo cez spojku a ťažký stály prevod.
Auto dokáže ísť aj na elektrinu, maximálne však 3 km. Elektromotor má výkon 135 kW (184 koní) a poskytuje okamžité reakcie na plyn a záťah v meste, spaľovací motor so 107 kW (145 k) zasa udržuje spotrebu paliva na uzde mimo mesta či na diaľnici. A nie sú to „kecy“ – priemerne som s CR-V jazdil za neuveriteľných 5,5 až 5,7 litrov paliva!
Žiadna dráma
Na začiatku testu sme si vytýčili poslanie tohto auta – vyriešiť vám väčšinu problémov s mobilitou. Je mi to ľúto, žiadny zvrat nebude. CR-V to hravo zvláda.
Základná cena modelu – Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO Comfort 2WD: 24 790 €
Základná cena testovanej verzie – Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid Executive AWD: 40 890 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (možnosť rozšírenia na 8 rokov/150 000 km)
Registračná daň: 350 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1993 |
Najvyšší výkon motora [kW (k)/ot./min.]: | 107 (145) / 6200 |
Najvyšší krút. moment motora [Nm/ot./min.]: | 175 / 4000 |
Najvyšší výkon elektromotora [kW (k)/ot./min.]: | 135 |
Najvyšší krút. moment elektromotora[Nm/ot./min.]: | 315 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 9,2 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 5,1/5,7/5,5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 497 |
Objem nádrže [l]: | 57 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1743-1797 |
Rozmer pneumatík: | 235/60 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4600 |
Šírka [mm]: | 1855 |
Výška [mm]: | 1679 |
Rázvor [mm]: | 2662 |