TEST: Honda CR-V Hybrid | Lietajúci koberec

1602
Zdroj: František Pisarovič

Honda CR-V je automobil zo segmentu, kde sa chyby odpúšťajú asi najmenej. Dôvod je veľmi jednoduchý: ten, kto chce veľké a úsporné rodinné auto jazdiace s gráciou a za málo paliva, chce skrátka všetko.

CR-V je tu s nami zhruba od polovice deväťdesiatych rokov a za ten čas si vydupalo stabilnú pozíciu na trhu so stredne veľkými SUV. Vďačí za to najmä tomu, že sa v každej generácii vyvíjalo aj so svojimi zákazníkmi. Tí kedysi chceli dobre jazdiace a štýlové auto, ktoré zvláda aj náročnejší terén – a CR-V ich požiadavky pokrylo.

Phat Daddy has arrived. Pevnosť Honda CR-V pôsobí na pohľad skutočne nedobytne.
Zdroj: František Pisarovič

Macho v obleku

Volanie divočiny čoskoro nahradila potreba komfortného interiéru, veľkej ponuky priestoru pre zväčšujúcu sa rodinu a komfortnej jazdy, ktorá vás cestou z práce nevyruší, ale ani neuspí. Túto líniu CR-V zdokonaľuje už od svojej tretej generácie a s príchodom tej poslednej bez dieselového motora, ale dômyselným hybridom, je jej čaro dotiahnuté do dokonalosti. Na druhej strane, nechajú si za ňu adekvátne zaplatiť: CR-V Hybrid v testovanej výbave Executive vás vyjde na 40 890 €.

Pri pohľade z profilu vynikne jej relatívne krátky rázvor a veľké previsy, ktoré ladia s príjemne plavným spôsobom jazdy
Zdroj: František Pisarovič

Zvonka je Honda CR-V jasnou deklaráciou toho, kam sa posunula jeho cieľová skupina. Auto je na prvý pohľad robustné. So širokými klenbami v okolí kolies jasne dáva najavo svoju dobrodružnú povahu, ktorú zasa štýlové dvojfarebné disky kolies posielajú naspäť do mesta. Vďaka veľkému profilu pneumatík sa nemusíte báť, že by ste ich tam oškreli. Smerom od kapoty ďalej je to už viac-menej variácia na tému „kváder“, s niekoľkými výstrelkami v podobe nápadito tvarovaných zadných svetlometov.

Vzadu je CR-V efektnou variáciou na tému „kváder“. Ale to je fajn, lebo nič iné od nej nečakáte.
Zdroj: František Pisarovič

Tak to však má byť, pretože aj vďaka tomu zbiera CR-V body tam, kde je to najviac potrebné – v interiéri. Hneď po usadnutí do kabíny vás zarazí, aký je priestranný a vzdušný. A nie, nemôže za to ani svetlé čalúnenie jemnou kožou – to skôr prispieva k pocitu vysokej vnímanej kvality, ktorý užívateľ z interiéru veľkej Hondy rozhodne má.

Vidíte tú nízko položenú nakladaciu hranu? Dobre, teraz si môžete utrieť slinu.
Zdroj: František Pisarovič

Spracovanie kabíny je na veľmi vysokej úrovni. Materiály sú príjemné na pohľad aj na dotyk. Počas jazdy si užívate zenové ticho dobre zmontovaného interiéru, v ktorom sa nič neozýva. A to by veru mohlo – na ozvenu je tu veľa priestoru, čo si všimnete najmä na zadných sedadlách, na ktoré sa zmestí jednoducho úplne každý, vrátane menšieho dobytku.

Takto vyzerá jeden príjemný a akusticky zvládnutý japonský interiér
Zdroj: František Pisarovič

Plusom sú dvere, ktoré sa otvárajú takmer do pravého uhla, čiže manipulácia napr. s detskou autosedačkou je odrazu príjemnejšia. Poteší aj nízka nakladacia hrana batožinového priestoru s objemom 497 litrov. Keďže sa však pod jeho podlahou udomácnila veľká batéria, 7-miestna konfigurácia v hybride nie je k dispozícii.

Príjemný je aj volant, ktorý sa perfektne drží a hosťuje všetky podstatné funkcie
Zdroj: František Pisarovič

Macho na ceste

Osobne považujem hybridný systém Hondy CR-V za jeden z najlepších. Jeho jazdný prejav pripomína CVT prevodovky, v skutočnosti prevodovku nemá. Systém i-MMD Hybrid sa skladá z elektromotora, ktorý „rieši“ pohyb v rýchlostiach do 80-100 km/h, vtedy funguje spaľovací motor ako generátor. Vo vyšších rýchlostiach sa dvojlitrový agregát zapojí napriamo cez spojku a ťažký stály prevod.

Pohonná jednotka pozostáva z dostatočne silného štvorvalca a ešte silnejšieho elektromotora. Nenamietam.
Zdroj: František Pisarovič

Auto dokáže ísť aj na elektrinu, maximálne však 3 km. Elektromotor má výkon 135 kW (184 koní) a poskytuje okamžité reakcie na plyn a záťah v meste, spaľovací motor so 107 kW (145 k) zasa udržuje spotrebu paliva na uzde mimo mesta či na diaľnici. A nie sú to „kecy“ – priemerne som s CR-V jazdil za neuveriteľných 5,5 až 5,7 litrov paliva!

Všetci vieme, že pohľad sem je jediný okamih v živote úspešného podnikateľa, keď sa obzerá za seba.
Zdroj: František Pisarovič

Žiadna dráma

Na začiatku testu sme si vytýčili poslanie tohto auta – vyriešiť vám väčšinu problémov s mobilitou. Je mi to ľúto, žiadny zvrat nebude. CR-V to hravo zvláda.

Základná cena modelu – Honda CR-V 1.5 VTEC TURBO Comfort 2WD: 24 790 €
Základná cena testovanej verzie – Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid Executive AWD: 40 890 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (možnosť rozšírenia na 8 rokov/150 000 km)
Registračná daň: 350 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1993
Najvyšší výkon motora [kW (k)/ot./min.]:107 (145) / 6200
Najvyšší krút. moment motora [Nm/ot./min.]:175 / 4000
Najvyšší výkon elektromotora [kW (k)/ot./min.]:135
Najvyšší krút. moment elektromotora[Nm/ot./min.]:315
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,1/5,7/5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:497
Objem nádrže [l]:57
Prevádzková hmotnosť [kg]:1743-1797
Rozmer pneumatík:235/60 R18
Dĺžka [mm]:4600
Šírka [mm]:1855
Výška [mm]:1679
Rázvor [mm]:2662