Aj keď náš národ vo všeobecnosti neprijíma radikálne zmeny v najlepšom duchu, v tomto prípade sa niet čoho obávať. Honda Civic môže byť v prevedení Sedan, alternatívou k najobľúbenejším modelom na našom trhu. Len je nutné opustiť zavedené cestičky.
Typickým vysokootáčkovým atmosférickým motorom podpísala krutý ortieľ honba za nízkymi tabuľkovými emisiami. Práve Honda si spravila úžasné meno jedinečným charakterom svojich pohonných jednotiek. Japonci síce povolili tlaku zákonodarcov, no stále zostávajú na špici vývoja motorov s ojedinelým charakterom.
Neprehliadnete ju
Honda Civic je v prevedení sedan značne sympatickým počinom. Od prevedenia hatchback sa líši hlavne vkusnou dávkou chrómu a mierne americkou, chrómovou maskou. Karoséria pôsobí síce ako liftback a pri otváraní kufra očakávate, že vám plynové vzpery zodvihnú spod nosa veľký kus plechu aj s celým zadným oknom.
Opak je ale pravdou. Celkovo sú názory okolia na vzhľad Civicu pozitívne. Pôsobí distingvovane, elegantne a tak trošku očakávate, že jeho majiteľom bude upravený muž v kravate, ktorý absolvuje niekoľko stretnutí s klientami do týždňa.
Reprezentatívny priestor
Honda netlačí nový Civic do prémiových vôd. Aj napriek tomu prináša výbava Executive veľmi príjemné prostredie pre jazdu. Obloženie dverí a sedadlá sú obtiahnuté príjemnou mäkkou kožou. Čo sa však týka dizajnérskych zaujímavostí, stredom sedadiel prechádza tmavý pás s grafikou uhlíkových vlákien. To je v pohodlnom sedane hádam aj trošku od veci, no budiš.
Materiály sú vyhotovené veľmi uspokojivo, aj keď okolie obrazovky multimediálneho systému by si zaslúžilo rozhodne viac pozornosti zo strany výrobcu. Objem batožinového priestoru je úctyhodných 519 litrov. Keďže sa na karosérii sedan v prípade Hondy Civic nedajú otvoriť piate dvere, prístupnosť k celému objemu batožinového priestoru je značne obmedzená.
Je na vás, či v ňom prebudíte potenciál
Nový štvorvalec s technológiou VTEC a turbodúchadlom, je darom Hondy pre automobilových nadšencov. Na malý turbomotor disponuje netypicky lineárnym nábehom krútiaceho momentu. Jeho potenciál však do veľkej miery ukrýva prevodovka CVT s variabilným prevodom. V bežnej premávke je pohonná sústava veľmi pohodlná a utlmená.
Odozva na plynový pedál je postupná, no túto charakteristiku vytvára nastavenie CVT prevodovky. V prípade potreby svižnejšej odozvy na plynový pedál, či dynamickej jazdy, je na mieste použiť režim „S“ na voliči prevodov. V kombinácii s ovládačmi manuálneho riadenia dokážete z motora citeľne vytlačiť všetkých 134 kW/182 koní.
Poteší šoféra
S Hondou Civic si kupujete skvele vyriešený podvozok a chtivý preplňovaný motor. Nadstavbou dobrého šoférskeho auta je výborná pozícia za volantom. Samozrejme, ide o bezmála 200 koňový benzínový sedan. Spotreba však nie je nijakým spôsobom nepriaznivý údaj.
V meste rátajte so spotrebou 7,5 litra na 100 km a na diaľnici na úrovni 6,6 litra na 100 kilometrov. Štandardne dosahujú malé turbo motory dobrú spotrebu na medzimestských trasách. Tu sa Civic so štvorvalcovým „turbom“ predviedol údajom 5,1 litra na 100 km.
Základná cena modelu – Honda Civic sedan 1.5 VTEC TURBO Comfort: 21 390 €
Základná cena testovanej verzie – Honda Civic sedan 1.5 VTEC TURBO Executive: 27 990 €
Záruka: 8 rokov / 150 000 km
Registračná daň: 700 €
Honda Civic Sedan 1,5 VTEC Turbo | |
---|---|
Motor | |
Typ Motora: | radový, benzínový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 134/182 / 5 500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 220 / 1900-5000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,1-8,2 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 7,7-7,8/4,7/5,8 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 519 |
Objem nádrže [l]: | 46 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1378 |
Rozmer pneumatík: | 215/50 R17 91H |
Dĺžka [mm]: | 4648 |
Šírka [mm]: | 1799 |
Výška [mm]: | 1416 |
Rázvor [mm]: | 2698 |