Viete si predstaviť, že o niekoľko desiatok rokov už bude existovať generácia, ktorej pojem Mustang V8 nebude nič hovoriť? Elektrifikovaná verzia je predzvesťou takejto budúcnosti, minimálne v Európe. No napriek tomu, že je na baterky, svoju „americkosť“ dáva najavo každou molekulou.
Po predstavení elektrického Mustanga sa svet opäť rozdelil na dva tábory. Veľké meno jednoducho znamená veľké očakávania. Aj ja som mal predsudky, no jazda Mach(om)-e ma definitívne presvedčila, že i keď je na elektrinu, jeho americká duša stále zostáva.

Sleduje trendy
Zovňajšok auta vyzerá výborne. Čŕt klasického Mustangu má len zopár a najmä vzadu, no to vôbec nevadí. Mustang nasledoval trendy v dobe revúcich osemvalcových „muscle cars“, a nasleduje trendy aj v dobe elektrických crossoverov. Aj preto vás neprekvapia obrovské 21-palcové disky kolies s gigantickými pneumatikami. Čiže oškretie disku nič, ale výmena defektu utrpenie.

Vzadu sa dizajnéri snažili o vytvorenie akéhosi dvojitého efektu. Vďaka čiernej streche a bordovému lakovanie dostal model reliéf SUV kupé, no karosériu SUV. Len sa pozrite na rozdiel vo výške čiernej a bordovej línie pri pohľade zozadu. Šalamúnske riešenie, však?
Je gigantický
Čo mňa zaujalo najviac, bola práve jeho veľkosť. Ak vám na fotke príde štandardne veľký, určite si pozrite video na našom Youtube. Jeho veľkosť je priam majestátna – americká. Svojou dĺžkou prevyšuje prakticky každý elektromobil s výnimkou limuzín prémiových značiek.

K veľkosti patrí aj priestor v interiéri. Batožinový priestor 519 litrov nepatrí medzi premiantov, no Fordu to nevadí. Mach-e totiž ponúka aj takzvaný „frunk“, čiže kufor vpredu s bezkonkurenčným objemom až 100 litrov.

Miesta na sedenie vzadu je dostatok. Vzhľadom na veľkosť auta by sme si možno vedeli predstaviť o chlp viac miesta na nohy najmä pri sedení v strede, no na nedostatok miesta sa nemôžu sťažovať ani vysokí cestujúci. Samostatnú pochvalu si zaslúži strešné okno. To plní na jednej strane praktickú funkciu, viac miesta na hlavu, no na druhej strane aj estetickú. A radí sa medzi jedno z mála aút (a tým myslíme možno naozaj len dve) na trhu, ktorých strešné okno skutočne neprepúšťa horúce slnečné lúče. Klobúk dolu.

Jazdí ako Američan
Asi prvé, čo človek pocíti počas jazdy v Mustangu, je akcelerácia. Tá sa udeje dych berúcim spôsobom ihneď po zošliapnutí pedála. Tým druhým vnemom, ktorý príde v prvej zákrute, je hmotnosť. Mustangy nikdy nepatrili medzi najobratnejšie autá, a inak tomu nie je ani pri elektromobile.

Dosiahnuť škrípanie pneumatík a šmyk nie je príliš zložité, ak viete, čo od neho chcete. A práve v tom spočíva čaro Mustangu Mach-e. Toto auto je stvorené na jazdný zážitok. Svojej dcére s čerstvým vodičákom by ste ho nepožičali. Ale vy, s tisíckami najazdených kilometrov, si ho dokážete užiť takmer ako keby bol na benzín.

A aby toho nebolo málo, k tomuto celému spojeniu nespojiteľného sa pridáva aj posed a rozhľad SUV. Nuž, vďaka batériám, a vďaka nim nízko položenému ťažisku, je dnes možné prakticky všetko.

A schválne sa pozrite do tabuľky so špecifikáciami a obdivujte americkú premrštenosť tohoto auta. Mach-e je viac takmer vo všetkých ohľadoch. Má obrovskú batériu, enormnú dávku výkonu, gigantickú hmotnosť a jeho cenovka sa tiež nesnaží pôsobiť dojmom lowcostu. Jednoducho, Ford Mustang Mach-e je elektrickým kúskom Ameriky v Európe. A práve to ho robí bezkonkurenčným.
Základná cena modelu – Ford Mustang Mach-e STD RWD 269k: 64 490 EUR (akcia)
Základná cena testovanej verzie – Ford Mustang Mach-e AWD MAX 351k: 79 990 EUR (akcia)
Záruka: 5 rokov / 120 000 km
Registračná daň: 33 EUR
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | 2 elektromotory |
Najvyšší výkon [kW (k)]: | 258 (351) |
Najvyšší krút. moment [Nm]: | 580 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 180 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 5,6 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 519 vzadu, 100 vpredu |
Kapacita batérie [kWh]: | 91 (netto) |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 2257 |
Dĺžka [mm]: | 4713 |
Šírka [mm]: | 1881 |
Výška [mm]: | 1624 |
Rázvor [mm]: | 2984 |