TEST: Citroën C3 | Francúz vychovaný Slovákmi

3836
Zdroj: Redakcia

Nový Citroën C3 nebol už ani pred modernizáciou autom, ktoré by ste na ulici prehliadli. Jedno z najexcentrickejších, no zároveň najdostupnejších áut na našom trhu, komunikuje typické črty modelov tejto francúzskej značky. Po novom však ešte o trošku výraznejšie.

Nečakajte žiadne výrazné zmeny. Ide len o osvieženie aktuálneho modelu, ktorému je z objektívnych príčin ťažko vyčítať akokoľvek zásadné pochybenia. Citroën C3 sa stal štýlovejším, no aj naďalej razí tvrdohlavú francúzsku filozofiu výnimočného pohodlia a svojských riešení.

Viac šťavy

Facelifting prebehol pomerne jednoducho, no nezsotal dlžný príjemnému odkazu. Predná maska má v novej podobe C3 zalomenú lištu, čím odkazuje na koncept CXPERIENCE na bočných dverách nájdeme chrániče „airbump“ s modernejším tvarom. Vzadu sa nezmenilo z hľadiska dizajnu nič a dokonca aj grafika svetiel zostala identická.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Nové prevedenie interiéru Emeraud, ktoré mal aj tento testovací kúsok, doplnila v ponuke verzia Techwood s útulnejším dekorom z falošného dreva. Pozor, štartujem rýchly sumár dojmov: línie interiéru sú príjemné; ovládanie klimatizácie obsluhujete výhradne cez dotykovú obrazovku a sedadlá patria k najpohodlnejším na trhu. Sú až tak pohodlné, že by som ich celkom odvážne nazval kreslami.

Praktickosť a malé mušky

Z hľadiska praktickej stránky C3 hovorí za veľa už len samotná dĺžka auta, ktorá nepresahuje hodnotu štyroch metrov. Tým pádom je teda s autom doslova radosť parkovať v preplnenom meste. Na zadných sedadlách síce nie je žiadna obývačka, no dvojica pasažierov do 180 centimetrov zvládne nech aj dlhšiu trasu celkom pohodlne.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Vďaka kotviacim bodom ISOFIX dostanete na zadné sedadlá dvojicu detských sedadiel, no musím uznať, že vďaka vyššiemu stropu a väčším dverám je SUV C3 Aircross v tomto smere schopnejšie. Drobný hatchback však ponúkne príjemných 300 litrov objemu v batožinovom priestore. To síce nie je v jeho kategórii rekordný údaj, no pod podlahou nájdete dojazdovú rezervu.

Palubovka sa po facelifte z hľadiska tvaru nijak nezmenila. Pribudlo však vyhotovenie v smaragdovej farbe, ktoré vidno na fotografii.
Zdroj: Redakcia

No a tie muchy? Klimatizácia je aj naďalej ovládaná dotykovo, čomu nefandím, keďže takéto riešenie odvádza pozornosť od jazdy a kvôli tomu, aby ste si prestavili fúkanie hádam nebudete zastavovať na krajnici. Druhým nedostatkom je malý počet a tvarovanie úložných priestorov.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Pokiaľ máte väčšiu peňaženku, do priestoru pod displejom ju budete musieť napchať. Telefónu som zas nenašiel iný priestor ako ten pod tiahlom ručenej brzdy, čo, uznajte, nie je zrovna ideálne. Na to ale slúžia magnetické držiaky vo vetrákoch, čiže nejde o nič hrozné.

Typický Francúz

Čo myslím touto otrepanou frázou? Nuž, je to veľmi jednoduché. Kým sa zvyšok Európy zameriava na výrobu malých áut, ktoré vás majú vzrušiť a rozosmiať v uliciach mesta či na horskom priesmyku, „cétrojka“ je iná. K mäkkým sedadlám sa totiž pridáva výrazne na komfort orientovaný podvozok. Auto sa s ním nenakláňa, no dynamická jazda mu príliš nesvedčí.

„Budíky“ majú identický dizajn už od roku 2017
Zdroj: Redakcia

Pod kapotou pracoval 1,2-litrový benzínový trojvalec s výkonom 81 kW/110 koní. Motor má slušný záťah od nízkych otáčok, vo vysokých mu už dochádza dych a pýta si ďalší prevodový stupeň. To za nás v prípade tohto auta riešil celkom vydarený 6-stupňový automat.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Pri posúvaní v pomalej mestskej premávke motor dusil. Spotreba nebola nijak hrozná. Mimo mesta sa viete dostať k hranici 5,2 litra na 100 km, v meste okolo 6,9 litra a na diaľnici rátajte s viac než 7 litrami benzínu na 100 km. Citroën C3 je iný než ostatní, no akoby ho robili na naše cesty.

Základná cena modelu – Citroën C3 PureTech 82 S&S LIVE: 9 390 €
Základná cena testovanej verzie – Citroën C3 PureTech 110 EAT6 S&S SHINE: 14 890 €
Euro NCAP: 4 hviezdy/2017
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Registračná daň: 360 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:1199
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:82(110)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:205/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:193
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10
Priemerná spotreba (WLTP) [l/100 km]:6,3-7,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:300
Objem nádrže [l]:45
Prevádzková hmotnosť [kg]:1210
Rozmer pneumatík:205/50 R17
Dĺžka [mm]:3996
Šírka [mm]:1749
Výška [mm]:1474
Rázvor [mm]:2540