TEST: BMW 745 Le⎜Golem

2050
Zdroj: František Pisarovič

Jednotku neriešim, trojku by ste mali mať so šesťvalcom, päťku s ôsmimi a do sedmičky patrí dvanásť hrnčekov, nie? Nuž, nie dnes. Prichádza nová doba, v ktorej vám bude stačiť šesť odpalových plôch, kúsok lítia a trocha medi. Neveríte?

Predsudky. Ak sa rozhodnete stať sa majiteľom akéhokoľvek BMW, je to asi jediná vec, s ktorou budete bojovať takmer denne. S touto sedmičkou je to však o niečo komplikovanejšie už na prvý pohľad. Prečo?

Chuť na Čínu

Vlajková loď automobilky ctila pomerne tradičný, no nenápadne dynamický dizajn asi do roku 2001, keď sa na trhu zjavila slávna „banglovská“ generácia E65. Za ostatných 19 rokov prešla ešte niekoľkými zmenami, no svoje jednoduché tvary už nikdy nenadobudla naspäť. Práve naopak; v roku 2019 BMW naposledy obnovilo svoj špičkový modelový rad pomocou gigantickej masky chladiča, čím potešilo Čínu a tak trocha zneistilo ostatný svet.

A teraz je tu ešte ďalší dôvod na obavy. Počas faceliftu prešla vylepšeniami aj jeho hybridná verzia, ktorá vznikla v roku 2016, a veľká časť značky ju odmieta bez toho, aby vedela prečo. Práve sem vstupujem do hry ja, odhodlaný motoristický novinár, ktorý nasadí svoj život, aby odhalil pravdu o novom BMW 745 Le. Lebo viete, niekto to robiť predsa musí.

Tabuľkovo svedomitý

A keďže poznať svojho nepriateľa je základ každého víťazného ťaženia, tu sú dáta. Pod označením 745 Le sa skrýva predĺžená verzia sedanu s kódovým označením G12, ktorá pod kapotou ubytuje radový šesťvalec s objemom 2 998 cm3, výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 450 newtonmetrov. Tomu sekunduje elektromotor s výkonom 83 kW (116 koní) a krútiacim momentom 250 Nm, aby sa stretli v systémovom výkone 290 kW (394 koní) a trocha rozprávkovej spotrebe 2,7 litra na stovku. Počkať. Čože?

Maska chladiča, dlho dlho nič, 290 kilowattov, dlho dlho nič, kabína. Recept na šťastie!
Zdroj: František Pisarovič

Samozrejme, spotreba paliva platí pre stav s plne nabitou batériou, ktorá poskytne autu svojich 12 kWh kapacity a inteligentný manažment pohonu. Pre daný moment zvolí najvhodnejší druh paliva. Presúvate sa v nízkych rýchlostiach? Idete na elektrinu. Automobilka uvádza čisto elektrický dojazd na úrovni 55 kilometrov, v praxi však batériu vybúchate bez problému za 35 kilometrov. Ostatnú jazdu už vyrieši zamatový šesťvalec, ktorý sám pracuje za približne 8-9 litrov na sto kilometrov v kombinovanom režime. A viete čo? Vám to nemôže byť viac jedno.

Tento pohľad je zaujmavý, no nabíjate až štyri hodiny
Zdroj: František Pisarovič

Pravé zadné sedadlo

Vy toto auto len vlastníte, ale nešoférujete. Ostatne, z pravého zadného sedadla, ktoré je v tomto vozidle tým najpodstatnejším, sa predsa šoféruje celkom ťažko. Vy si užívate iné veci. Napríklad vyhrievané, klimatizované a zároveň masážne sedadlo, z ktorého pohodlia viete ovládať aj sedadlo pred vami, aby sa elektronicky zmenilo na príjemnú podložku pod vaše biznisom unavené nohy.

Na dĺžke 5 268 milimetrov nájdete úplne všetko, čo si dnes v aute môžete želať. Testované vozidlo malo len v interiéri príplatkovú komfortnú výbavu v hodnote 42 001 € a medze sa v tejto kategórii kladú len vašej fantázii. Len tá najbujnešjia však dokáže vymyslieť, ako delikátne sa sedmička správa na ceste.

Slovami klasika: to chceš!
Zdroj: František Pisarovič

Športová žehlička

Po presadnutí dopredu vľavo vás zaujme príjemne hrubý veniec volantu, ktorý naznačuje, že toto auto bude vedieť jazdiť. Je to tak – nemusíte ani prepínať adaptívny podvozok do športového režimu, aby ste si užili delikátne plavnú, no stabilnú a presnú jazdu podporenú rýdzim zvukom šesťvalca. A to ho stále robí hrdým nositeľom mníchovského mena. Pretože dnešné BMW nevymäkli, len sa stali verzatilnejšími. Ako Golem – urobia všetko.

Základná cena modelu – BMW 730Ld Sedan: 101 100 €
Základná cena testovanej verzie – BMW 745 Le XDrive Sedan: 116 700 €
Euro NCAP: Netestované
Záruka: 2 roky (bez obmedzenia najazdených kilometrov)
Registračná daň: 1150 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:zážihový, radový
Valce/ventily:6/24
Zdvihový objem [cm3]:2998
Najvyšší systémový výkon [kW (k) / ot./min.]:290 (394)
Najvyšší krút. moment [Nm]:600
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:5,1
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) [l/100 km]:2,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:420
Objem nádrže [l]:46
Pohotovostná hmotnosť [kg]:2160
Dĺžka [mm]:5268
Šírka [mm]:1902
Výška [mm]:1479
Rázvor [mm]:3210

NEPREHLIADNITE: