TEST: Audi Q3 | Zapadne do rodiny

356

Predošlá generácia Audi Q3 vytrvala v produkcii od roku 2011 až do príchodu auta, ktoré vidíte na fotkách nižšie. Nikomu to však akosi nevadilo a malý crossover sa držal na dynamickom trhu s veľkým odhodlaním. Novinka má na život podobný názor a narážam na isté podobnosti v rodine značky.

Nedá mi nespomenúť, že sa Audi Q3 v mojich očiach podobá na prvý produkčný elektromobil značky, e-tron. Je to možno len grafikou svetiel či faktom, že oba modely sú kompaktnými SUV. Nevidím na tom nič zlé, ani pre jednu, ani pre druhú stranu.

Nová generácia už konečne nevyzerá ako ženské Kinder vajíčko, ktorému vidíte na zadných sedadlách detskú sedačku, aj bez toho, aby ste sa pozreli dnu. „Ramenatá“ karoséria a úžasný interiér stáli za to sedemročné čakanie.

Posilka

Ako už spomínam vyššie, nový model oproti tomu predošlému evidentne zmocnel. Na dĺžku narástol bezmála o 10 centimetrov, no na šírku len o 25 milimetrov. Tento nepatrný nárast do šírky však vykompenzovalo dizajnérske oddelenie. Pozdĺž auta sa tiahne línia, ktorá vykresľuje svalnaté boky nad prednými a zadnými kolesami.

Nová „kvétrojka“ je tiež druhým Audi z ponuky, ktoré prichádza na trh s prednou maskou „Singleframe“. No a tú dostal zatiaľ len vrcholný exponát ponuky SUV, nové Audi Q8. Nový prírastok teda zapadá do rodiny priam ukážkovo.

Majstri v odbore

Na toto tvrdenie fakt nedám dopustiť. Nájsť zle vyriešený či nekvalitný interiér v modeli tejto nemeckej značky je priam sci-fi. V tomto prípade mi vadilo len opätovné využitie čierneho klavírneho laku na veľkej časti palubnej dosky. Na pohľad ide o krásny kus dizajnu, no treba sa oň starať.

Samotný displej, či už vo vypnutom, alebo zapnutom stave, splýva so svojím okolím. Samozrejme, že ho dochytáte, no nie je ťažké ho udržiavať v perfektnom stave. Čo sa týka obsahu multimediálneho systému MMI, ide o rovnaké prostredie, aké používajú všetky modely značky, vrátane vlajkovej lode A8 či SUV Q8.

Má úžasne čistú a prehľadnú grafiku a pri vstupoch vsádza na „písanie“ prstom po displeji. Systém sa pri čítaní vašich zadaných pokynov skoro nikdy nepomýli a nerozptyľuje vodiča od cesty ako jeho predošlé vyhotovenia. Nové Audi Q3 prichádza s veľmi nápaditými interiérovými detailmi. Všimnite si „obrátenú“ kľučku dverí. Konečne to niekomu napadlo.

Je to absolútna drobnosť, no zároveň ide o logický ťah, ktorý krásne zapadá do dizajnu kabíny. Napriek tomu, asi najzaujímavejším prvkom interiéru sa stal oranžový semišový poťah palubnej dosky a panelov dverí. Opäť, konečne! Prestaňme už všade pchať kožu a začnime uvažovať nad tým, ako sa pohnúť zo stredoveku k modernej spoločnosti.

Čo sa týka údržby, verím tomu, že sa zaujímavý poťah dokáže pri tepovaní „zviezť“ so sedadlami a koberčekmi počas jedného „upratovania“. Tlačidlá majú dokonalý chod a budete mať chuť ich ohmatávať aj vtedy, keď to nebude nutné.

A kým musím opäť vyzdvihnúť skvele vyriešenú ergonómiu v podaní Audi, tlačidlo ovládania hlasitosti mi prišlo pod panelom klimatizácie osamotené a umiestnené trošku nelogicky. To je však len maličký otáznik v inak brilantne zvládnutom interiéri.

Rast

Kým teda nová generácia nenarástla nijakým zásadným spôsobom na šírku, z hľadiska dĺžky ide o iný príbeh. Presne 77 z celkových 96 milimetrov z nárastu do dĺžky auta sa premietlo do rázvoru kolies.

Pasažieri na zadných sedadlách by sa teda nemali výrazne sťažovať na priestor pre nohy. Ďalším smerom, v ktorom si nová generácia zásadne polepšila oproti tej predošlej, je batožinový priestor, ktorý má štandardnú veľkosť 530 litrov, no posunutím zadných sedadiel dopredu ho dokážete zväčšiť až na 675 litrov.

To je už pekný výkon, keďže je táto cifra o 15 litrov vyššia, než v prípade gigantického kufra Škody Superb kombi. Spomínam to len pre porovnanie, nič viac, no v prípade, že týmto spôsobom zväčšíte kufor, zadní pasažieri vás ako „kapitána lode“ chváliť príliš nebudú.

Známy štandard

Testovací model poháňala motorizácia 35 TFSI. V preklade ide o známy benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra s výkonom 110 kW/150 koní. Agregát, ktorý nahradil motor 1.4 TSI sa už po niekoľký raz ukazuje ako ideálne riešenie pre auto podobnej veľkosti.

Z hľadiska spotreby zostal za hranicou mesta v očakávanom okolí šiestich litrov na 100 km s odberom 6,2 litra na každých 100 kilometrov. Na diaľnici stúpla spotreba mierne pod hranicu 8 litrov na 100 km a v meste sa opäť posunula smerom nadol k údaju 7,7 litra na 100 km.

Motor spolupracoval so sedemstupňovou prevodovkou S tronic, ktorá je de facto súrodencom systémov DSG z koncernu Volkswagen. Sedemstupňový S tronic sa prejavoval rýchlymi reakciami, ktoré korešpondovali s nastavením jazdného režimu systému Audi Drive Select.

Základná cena modelu – Audi Q3 35 TFSI 6-st.: 29 800 €
Základná cena testovanej verzie – Audi Q3 Advanced 35 TFSI S tronic 7-st.: 33 460 €
Záruka: 3 roky
Registračná daň: 260 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1498
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110(150)/5000-6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250/1500-3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:207
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,9-6,8/5,3-5,1/5,9-5,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:530
Objem nádrže [l]:58
Prevádzková hmotnosť [kg]:1570
Rozmer pneumatík:235/55 R18
Dĺžka [mm]:4484
Šírka [mm]:2024
Výška [mm]:1616
Rázvor [mm]:2680