Tento 35-ročný Peugeot 205 sa predal za 82 960 €. Čím je taký špeciálny?

1783
" "

Aukcie sú takým vlastným vesmírom, v ktorom akoby fungujovali totálne iné pravidlá. Napríklad v oceňovaní – tento Peugeot 205 je síce v krásnom stave a legendárnom prevedení GTI, no na druhej miske váh svieti cenovka 82 960 €. Ako je to možné? Jednoducho – ide o takmer nejazdený kus s raritným interiérom.

Tí sčítanejší už tušia, o čom hovorím – Peugeot 205 sa vyrábal s dvomi verziami interiéru, pričom variant GTI 1.9 tá prvá, predfaceliftová verzia, takmer úplne minula. Nuž, nie tento kus!

Odporúčame pozrieť sa na počítadlo kilometrov.

Ani 10 tisíc 

Popis vozidla na stránke aukčnej siene vraví, že kus ako nový predal predajca A.G.A vo fráncuzskom Orléans dňa 26. februára 1987. Jeho majiteľka, vtedy 60-ročná pani Biron, získala registračné číslo 6808 SV 45. Keď v roku 2009 zomrela, vzdialený bratranec auto zdedil a keďže ho nevyužíval, v roku 2011 sa ho rozhodol predať. Vtedy ho získal súčasný predávajúci – auto malo v tom čase na počítadle kilometrov len 5 831 km a keďže v predchádzajúcich rokoch nebolo jazdené, pred uvedením prevádzky bola vykonaná odborná generálna oprava.

Aj tento dvojramenný volant dvihol cenu auta do astronomických výšin.

Odvtedy je auto starostlivo udržiavané, v máji 2019 bol vykonaný kompletný servis vrátane výmeny rozvodového remeňa, výmeny všetkých kvapalín a výfuku, pričom počítadlo kilometrov stále ukazuje len 6 719 km. Od roka 2019 sa automobil vyskytoval v starostlivo kurátorovanej kolekcii klasických áut v strednom Francúzsku. Toľko k rodokmeňu tohto auta.

Prvú palubnú dosku Peugeotu 205 dnes v našich končinách takmer nikto nepozná.

Podstatné je však aj to, čo je to za auto. Ide o 205 GTI s motorom XU9JA s objemom 1,9 litra a výkonom 96 kilowattov (130 koní), no z roka 1987 a vyrobené ešte pred septembrom, keď prišlo k zmene palubnej dosky v rámci faceliftu auta. Inými slovami, ide o variant dnes najvyhľadávanejší zberateľmi, ktorí obľubujú prvú palubnú dosku a dvojramenný volant, ktorý bol neskôr nahradený konvenčnejším, trojramenným.

Doplnené o servisnú knižku, používateľské manuály, náhradné kľúče a faktúru o kúpe je dnes toto auto skutočným jednorožcom a v deň fotenia malo na počítadle kilometrov len 6 928 km. Karoséria bola profesionálne vyleštená, aby sa obnovil pôvodný grafitovo sivý lak MOTW. Interiér je skvelý, červené koberce sú agresívne ako keby sme boli stále v strede osemdesiatych rokov, polokožené čalúnenie sedadiel je v stave nových, rovnako ako palubná doska bez akýchkoľvek odrenín alebo prasklín.

Zdroj: Aguttes.com