![Peugeot_205_GTI1](https://autogratis.sk/wp-content/uploads/2022/05/Peugeot_205_GTI1-696x510.png)
Aukcie sú takým vlastným vesmírom, v ktorom akoby fungujovali totálne iné pravidlá. Napríklad v oceňovaní – tento Peugeot 205 je síce v krásnom stave a legendárnom prevedení GTI, no na druhej miske váh svieti cenovka 82 960 €. Ako je to možné? Jednoducho – ide o takmer nejazdený kus s raritným interiérom.
Tí sčítanejší už tušia, o čom hovorím – Peugeot 205 sa vyrábal s dvomi verziami interiéru, pričom variant GTI 1.9 tá prvá, predfaceliftová verzia, takmer úplne minula. Nuž, nie tento kus!
![](https://autogratis.sk/wp-content/uploads/2022/05/Peugeot_205_GTI2.png)
Ani 10 tisíc
Popis vozidla na stránke aukčnej siene vraví, že kus ako nový predal predajca A.G.A vo fráncuzskom Orléans dňa 26. februára 1987. Jeho majiteľka, vtedy 60-ročná pani Biron, získala registračné číslo 6808 SV 45. Keď v roku 2009 zomrela, vzdialený bratranec auto zdedil a keďže ho nevyužíval, v roku 2011 sa ho rozhodol predať. Vtedy ho získal súčasný predávajúci – auto malo v tom čase na počítadle kilometrov len 5 831 km a keďže v predchádzajúcich rokoch nebolo jazdené, pred uvedením prevádzky bola vykonaná odborná generálna oprava.
![](https://autogratis.sk/wp-content/uploads/2022/05/Peugeot_205_GTI5.png)
Odvtedy je auto starostlivo udržiavané, v máji 2019 bol vykonaný kompletný servis vrátane výmeny rozvodového remeňa, výmeny všetkých kvapalín a výfuku, pričom počítadlo kilometrov stále ukazuje len 6 719 km. Od roka 2019 sa automobil vyskytoval v starostlivo kurátorovanej kolekcii klasických áut v strednom Francúzsku. Toľko k rodokmeňu tohto auta.
![](https://autogratis.sk/wp-content/uploads/2022/05/Peugeot_205_GTI4.png)
Podstatné je však aj to, čo je to za auto. Ide o 205 GTI s motorom XU9JA s objemom 1,9 litra a výkonom 96 kilowattov (130 koní), no z roka 1987 a vyrobené ešte pred septembrom, keď prišlo k zmene palubnej dosky v rámci faceliftu auta. Inými slovami, ide o variant dnes najvyhľadávanejší zberateľmi, ktorí obľubujú prvú palubnú dosku a dvojramenný volant, ktorý bol neskôr nahradený konvenčnejším, trojramenným.
Doplnené o servisnú knižku, používateľské manuály, náhradné kľúče a faktúru o kúpe je dnes toto auto skutočným jednorožcom a v deň fotenia malo na počítadle kilometrov len 6 928 km. Karoséria bola profesionálne vyleštená, aby sa obnovil pôvodný grafitovo sivý lak MOTW. Interiér je skvelý, červené koberce sú agresívne ako keby sme boli stále v strede osemdesiatych rokov, polokožené čalúnenie sedadiel je v stave nových, rovnako ako palubná doska bez akýchkoľvek odrenín alebo prasklín.
Zdroj: Aguttes.com