Áno, BMW radu 3 Compact s V8 existuje. Jedno z dvoch ide do dražby

746
Zdroj: RM Sotherby's

Sníček európskych teenagerov sa stal ešte zaujímavejším. BMW radu 3 Compact od tunerov Hartge má pod kapotou hotové monštrum. No a teoreticky, môže byť jeden z dvoch existujúcich kúskov váš.

V rokoch 90-tych sme už podobnú „bláznovinu“ videli od samotnej značky. Prototyp BMW radu 3 Compact dostalo 3,2 litrový radový šesťvalec a išlo o akéhosi pra-predka dnešného BMW M2. Samozrejme, do výroby sa tento nabrúsený drobec nedostal.

Zdroj: RM Sotherby’s
Zdroj: RM Sotherby's

To však nedalo spávať nemeckým tunerom z firmy Hartge. Aby toho však nebolo dosť, do malého Compactu napchali rovno 4,7-litrový osemvalec. Ide o peknú raritku, vážení a onedlho pôjde do dražby.

Darca z rodiny

Pod kapotu trojkového BMW generácie E36 sa nasťahoval 4,4-litrový motor V8, ktorý by ste za normálnych okolností našli v „päťkovom“ BMW generácie E39. BMW M62 však svojím objemom akosi nepostačovalo bláznom z Hartge a jeho objem bol navŕtaný na 4,7-litra. Výkon 252 kW/344 koní samozrejme putuje na zadné kolesá a z páru pneumatík dokáže narobiť dym, zlobu a originálny podpis na vytýranú vozovku.

Zdroj: RM Sotherby’s
Zdroj: RM Sotherby's

Čerešničkou na torte z hľadiska pohonu bola už len prevodovka priamo z M3 E36. Na rok 1999 ide o poriadne odviazané parametre, hlavne keď si vezmeme do úvahy pomerne kompaktné rozmery, hmotnosť auta a komponenty, ktoré nosili po cestách trojkové BMW generácie E30. Áno, ten krásny bavorák z konca 80-tych rokov. Chvalabohu, Nemci nie sú Američania a nenapchajú šialene veľký motor do auta bez úpravy podvozku.

Poctivá práca

Compact 4.7, ako sa táto raritná čili pasta nazýva svojím hrdým menom, má nastaviteľné odpruženie značky Bilstein, poriadne brzdy a na mieru postavené zadné nápravy z dielne samotnej tuningovej firmy. Samozrejme, tuning neobišiel ani exteriér, kde nájdete obrie 20-palcové disky, koncovky výfukov a body kit. V interiéri zas nájdete tachometer, ktorého ciachovanie končí na rýchlosti 300 km/h…pochopiteľne.

Zdroj: RM Sotherby’s
Zdroj: RM Sotherby's

Nešlo o lacnú prácu a Compact 4.7 sa v dobe kedy vznikol predal za 146 000 nemeckých mariek, čo by malo byť v dnešných peniazoch okolo 100 000 eur. To je jedna vec, no druhá vec je, že existujú na svete len dva kusy. Tento na ktorý sa práve pozeráte, má nakrútených 37 500 kilometrov a pôjde pod kladivko aukčnej spoločnosti RM Sotherby’s.