Technické parametre novej Toyoty Prius odhalené

647

Pri odhalení nového Priusu nám chýbali celkom dôležité údaje o motore. Japonci sa priznali len k tomu, že ich vynovený motor má účinnosť porovnateľnú so vznetovými agregátmi.

Nová generácia Toyoty Prius aj naďalej využíva 1,8-litrový štvorvalec VVT-i, teda s variabilným časovaním ventilov. Nanovo vyvinuté sú piesty či dizajn sacích kanálov.

K vyššej efektivite napomohol aj dvojitý chladiaci systém, ktorý automaticky priškrtí prietok chladiacej kvapaliny pre rýchlejšie zohriatie motora. K tomu je agregát mazaný olejom s nízkou viskozitou.

Tento štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle má tak termálnu účinnosť až 40 % a maximálne vyvinie 72 kW (98 k) pri 5200 1/min a 142 Nm pri 3600 1/min. Už typicky kooperuje s elektrickým motorom s výkonom 53 kW (72 k) so zníženými mechanickými stratami v rámci celého pohonu.

Nové sú i batérie, ktoré sú zložené z niklu (NiMH). Presunuli sa pod zadné sedadlá, čím neovplyvňujú objem batožinového priestoru. Ten tak môže pohltiť až 502 litrov.

Japonci sa pochválili výkonom nového vysoko efektívneho benzínového motora.