Táto krásna Tatra 700 je aktuálne najdrahšie české auto na predaj!

11792
Tatra 700 (613-4) AUTOGRÁTIS
Zdroj: www.mobile.de

Nie všetky klenoty českého priemyslu to mali pri prechode režimov jednoduché ako mladoboleslavská Škodovka. Zoberme si napríklad Tatru, ktorej posledné osobné auto – Tatra 700 – za veľa nestálo. O to viac stojí teraz!

Áno, práve sa pozeráte na pohrobka kedysi slávneho výrobcu nielen nákladných áut, ale aj tých osobných. Cítite z neho ten bohatý dizajnérsky odkaz Hansa Ledwinku a iných konštruktérov, ktorí postupom času stvorili napríklad aj božsky krásnu šestotrojku? 

Tatra T603 AUTOGRÁTIS
Obrázok z kategórie “La Dolce Vita”
Zdroj: Tatra

Asi nie. Prišiel totiž revolučný rok 1989 a okrem demokratickej vlády, voľného pohybu ľudí a trhu priniesol aj všeobecnú destabilizáciu vkusu. Veď pozrite sa sami:

Hrozné, však? Určite áno. Ale stále nie také hrozné ako Tatra 700.

Nevydalo

Pozrite sa dopredu na monitor, potom naspäť na seba, potom na dve minúty do bielej steny pre kalibráciu a celý proces zopakujte trikrát. Ak sa vám Tatra 700, vyobrazená na fotografii nižšie, nejakým zvláštnym spôsobom páči, máte pravdepodobne ten istý problém ako ja. Ona je vlastne celá taká disproporčná a zlepená, že ju skrátka musím milovať.

Tatra 700 (613-4) AUTOGRÁTIS
Ja sa stále neviem sám so sebou dohodnúť, čo je viac deväťdesiatkové. Privatizácia alebo toto?
Zdroj: www.mobile.de

Samotná sedemstovka vznikla ako nástupca desaťročia vyrábaného modelu 613, konkrétne verzie 613-4. Oproti svojmu hranatému predchodcovi dostala o niečo oblejšie tvary po vzore, napríklad… Karosy LC936? Čo slúžilo dizajnérom karosérie ako inšpirácia, môžeme hádať len ťažko. V interiéri je ale situácia o niečo čitateľnejšia: jeho tvary pripomínajú dobové SAABy. Môžete trikrát hádať, čo jeho dizajnér Geoff Wardle navrhoval predtým.

Tatra 700 (613-4) AUTOGRÁTIS
Tatra T700. Ideálny doplnok k vášmu krémovému obleku.
Zdroj: www.mobile.de

Z každého centimetra tohto auta je však jasná najmä jedna vec: snaha ušetriť a prežiť. Pozornému oku teda neuniknú isté prevzaté detaily, ktorých na sedemstovke nie je určite málo. Začnime napríklad parazitovaním na vlastnej rodine: spätné zrkadlá, nárazníky aj kľučky dverí boli prevzaté z o rok staršieho modelového roku Tatry 613, modelu M95. Pokračovať by sme mohli napríklad smerovými svetlami zo Škody Felicia (ako prednými, tak aj tými na blatníkoch).

Tatra 700 (613-4) AUTOGRÁTIS
“Zlaté české ručičky” bohužiaľ nedokázali zachrániť nepríliš zlatý rozpočet.
Zdroj: www.mobile.de

Z Felicie bol prevzatý aj kľúčový diel interiéru: prístrojový panel s tachometrom, ktorému sekundoval stĺpik riadenia s ovládačmi ukradnutými z Hondy. Túto best-of výberovku dielov z celého sveta uzatváral kožený volant Nardi v ostrom kontraste s výduchmi klimatizácie zo Škody Favorit. Zadné svetlá našli svoj pôvod taktiež v predchádzajúcom modeli M95, pričom vďaka masívnej pochrómovanej lište pôsobia oblejšie.

Tatra 700 (613-4) AUTOGRÁTIS
Pod zadnou kapotou ste mohli mať vzduchom chladený osemvalec s priamym vstrekovaním. Bizarné, však?
Zdroj: www.mobile.de

Neexistujúci model

Táto vec bola dokonca taký zlepenec, že aj jej oficiálny názov v techničáku znie nanajvýš pochybne: Tatra 613-4 Mi long Model 96. Áno, Tatra 700 ako homologovaný model nikdy neexistovala, pretože na jej homologizáciu automobilke skrátka nezostali peniaze. T700 tak zostal len ako obchodný názov, takzvaná “zástierka” pre fakt, že má so svojím predchodcom spoločného viac, než by bolo zdravé.

Tatra 700 (613-4) AUTOGRÁTIS
Uvedomte si, že sa pozeráte na automobil z roku 1997, ktorého výroba pokračovala ešte do deväťdesiateho deviateho.
Zdroj: www.mobile.de

Ozaj, a čo motor? Ten je skutočným endemitom v rámci automobilovej produkcie všeobecne. Je to vzduchom chladený (!) osemvalec do V, v inovovanej verzii však dostal priame vstrekovanie paliva. Dostupný bol v dvoch verziách. Prvá mala objem motora 3,5 litra, 147 kilowattov (200 koní) a 300 newtonmetrov. Druhá, 4,4-litrová pohonná jednotka mala 172 kilowattov (234 koní) pri krútiacom momente 380 newtonmetrov a omnoho agresívnejší prejav.

Tatra 700 (613-4) AUTOGRÁTIS
Ozaj, keďže motor máme vzadu, vpredu zostalo miesto na veľa čiernych kobercov a váš nákup.
Zdroj: www.mobile.de

Tento kus, ktorý bol prvýkrát registrovaný v januári roku 1997 a je na predaj v Česku, pochádza z prvej série T700-1. Spolu s modernizovanou druhou sériou vzniklo dokopy 62 kusov tohto modelu, čo z neho robí celkom raritu. Či vám však táto rarita stojí za solídnych 159 900 €, to necháme na vás. Že s tou cenou nekecáme, si môžete overiť tu.


NEPREHLIADNITE: