Športová legenda od BMW v rukách Manhartu!

1179
Zdroj: Manhart

BMW M3 E30 patrilo k najúspešnejším športovým modelom mníchovskej značky aj napriek tomu, že sa z neho predalo len 20 000 kusov. S výkonom 200 koní a váhou len niečo vyše tony potešil milovníkov pohonu zadných kolies.

MANHART je nemecký tuningový špecialista, ktorý tento produkt veľmi rešpektuje. Ich výtvory poskytujú viac agresivity na estetickej úrovni, viac luxusu v interiéri a hlavne výkon, ktorý prevyšuje produkčné modely značiek. Nevenujú sa len retušovaniu súčasných športových áut, ale majú aj divíziu špecializovanú na klasiku.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

BMW M3 E30, model predávaný v rokoch 1980 až 1991 s výkonom 200 koní a hmotnosťou iba 1200 kilogramov vyvolával senzácie za volantom a predvádzal skutočný športový výkon vďaka pohonu zadných kolies a prakticky bez elektronických pomocníkov.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

Znovuzrodený duch tejto MANHART MH3 3.5 TURBO nemá nič spoločné s predchodcom okrem estetickej roviny, v ktorej dostala niektoré úpravy, ako napríklad nový matný zelený lak a niektoré kontrolky.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

Zatmavená zadná časť, ako aj zliatinové disky v klasickom 19-palcovom dvojlúčovom dizajne obuté do pneumatík s rozmermi 215/35 vpredu a 245/30 vzadu a s červenými brzdovými strmeňmi.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

Štyri kotúče bŕzd, ktoré dodáva Brembo, sú perforované a predné kotúče majú priemer 330 milimetrov. Odpruženie má tiež nové monotube pružiny a tlmiče, pričom interiér obložilo červené čalúnenie, trojramenný volant a hlavica radiacej páky z dreva. Stredová konzola má dokonca monochromatickú obrazovku s informáciami o motore.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

Dvojnásobný výkon

Skutočným kľúčom tejto špeciálnej M3 je jej srdce, pretože pod kapotou sa nenachádza pôvodný 2,3-litrovy 16-ventilový štvorvalcový motor, ale nahradil ho starý ALPINA B7 S Turbo. Radový šesťvalec, ktorý vyvinul maximálny výkon 330 HP a ktorý vďaka novému turbodúchadlu a medzichladiču ponúka nie menej ako 405 koní s maximálnym krútiacim momentom 650 Nm, ktoré sa objavia pomocou tlačidla „Boost“.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart

Výkon sa na zem prenáša cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku a diferenciál Drexler s 25-percentnou uzávierkou, zvýraznený špecifickým výfukovým systémom.

Zdroj: Manhart
Zdroj: Manhart