Hyundai i30N | Už vieme koľko stoja kórejské svaly!

3413

Hyundai i30N sme si vyskúšali na Slovakiaringu. Ten zvuk výfuku je famózny, veď posúďte sami. Video má necelé 3 minúty.

Prvý ostrý Hyundai má 250 alebo 275 k

Hyundai i30 N je poháňaný preplňovaným motorom s objemom dva litre, ktorý je k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch: štandardná verzia má 250 koní (184 kW), zatiaľ čo paket Performance zvyšuje najvyšší výkon motora na 275 k (202 kW).

Obe verzie majú rovnaký najväčší krútiaci moment – 353 Nm pri 1450-4000 otáčkach, respektíve 1450-4700 otáčkach u výkonnejšej verzie. Aj slabší variant sa rozbehne na 250 km/h, zrýchlenie 0-100 km/h zvláda za 6,4 sekundy, respektíve 6,1 s.

Športový derivát i30 má v ponuke elektronicky riadené tlmiče ECS (Electronic Controlled Suspension) s komfortným a športovým režimom. Elektronická stabilizácia je vypínateľná. Prevodovka je výhradne manuálna a má šesť rýchlostných stupňov.

Slovenské ceny za i30 N sú nastavené proti Golfu GTI…

…ktorý aktuálne začína na sume 28 240 € . Hyundai za chce svoju 250k verziu 27 490 € (po bonuse 2000 €), proti Golfu ale ponúka bohatú výbavu a o 20 koní vyšší výkon. Ďalší konkurent – Octavia RS (230 k) vyjde na 28 980 €. Oproti dvom vyššie spomenutým konkurentom ale nejde o hatchback, ale o liftback. A Ford Focus ST s výkonom 250 koní dnes stojí od 26 990 €.

Štandardné i30 N „šprintuje“ na 18-palcových zliatinových diskoch, verzia Performance má devätnásťpalcové kolesá a pneumatiky Pirelli P Zero s rozmermi 235/35, s označením N. Toto označenia znamená, že boli vyvinuté presne na toto auto.

Prezrieť si môžete aj kompletný cenník modelu Hyundai i30N.