Písal sa rok 1950, kedy v Československu debutovala Škoda 966 Supersport. Celkovo vznikli len tri kusy, z ktorých posledný mal svoju derniéru na trati v roku 1962 a, nanešťastie, len ten sa podarilo zachovať.
V tej dobe šlo o najrýchlejšie auto československého štátu. Pohonná jednotka 966 Supersport, pôvodne zo Škody Tudor, bola variabilná, čo jej umožňovalo postupiť z prvotných 1 089 cm3 cez 1 221 cm3 až na prototypový motor s objemom 1 500 cm3 so štyrmi karburátormi alebo jedným / dvoma kompresormi. Modely boli navonok ľahko rozpoznateľné, agregát s karburátormi mal vyššiu kapotu. Prepĺňaný variant dostal pomenovanie “plynáreň” z dôvodu veľkého množstva trubiek v motorovom priestore.
Atmosferická verzia dolovala výkon 90 koní, kompresormi dopovaná mohla mať až 180 konských síl. Vďaka tomu voz vedel ísť až takmer 200 km/h, čo aj Václav Bobek v roku 1953 s dvojkompresorovou alternatívou dokázal. Stanovil rýchlostný rekord 197,8 km/h.
Zachovaný tretí exemplár bol dlhú dobu ako zberateľský kus vo vlastníctve slovenského pretekára Ivana Mičíka, no v roku 2007 padol do rúk samotnej automobilky, ktorá ho kompletne zrenovovala autenticky podľa dobových spisov. Momentálne sa Škoda 966 Supersport nachádza v hlavnej expozícii Škoda Múzea v Mladej Boleslave.
V Mladej Boleslave sa reštaurovalo. Jediný preživší model Škoda 966 Supersport poputuje do múzea.