Škoda predstavuje novinky pre modelový rok 2021. Je ich až podozrivo veľa

6226

Aj pre rok 2021 sa väčšina vozidiel Škoda dočká modernizácie, čím sa ešte zvýši ich bezpečnosť  a zároveň aj komfort pri šoférovaní. V Superboch, Kodiaqoch a Karoqoch poteší nová generácia infotainmentu MIB3 a funkcia Personalizácia 2.0, ktorá umožní prenesenie užívateľských nastavení pohodlne do nového vozidla. A ak sa vám páčil dovjramenný volant v Octavii, už ho môžete mať aj vo Fabii.

Modely Karoq, Kodiaq a Superb dostávajú novú generáciu infotainmentu MIB3, ktorá prináša napríklad bezdrôtový SmartLink a digitálnu asistentku Lauru.

Laura vám bude rozumieť

Rozšírené hlasové ovládanie využívajúce aj online dáta dokáže splniť pokyny najrôznejších druhov. Spustí napríklad navigáciu k určenému cieľu, vyhľadá obľúbenú hudbu alebo si nechá nadiktovať SMS. To všetko Laura zvláda už v šiestich jazykoch – popri angličtine, nemčine, francúzštine, španielčine, taliančine ovláda tiež češtinu. Je schopná porozumieť aj dialektom. Vďaka štandardne dodávanej SIM karte sú vozidlá Škoda vždy online, čo Laure umožňuje kombinovať dáta uložené v pamäti infotainmenttu s online dátami a na základe toho rýchlejšie a pružnejšie reagovať. Prechod medzi online a offline službami prebieha plynule a užívatelia ho vôbec nezaznamenajú.

Zásluhou novej funkcie Personalizácia 2.0 nemusia používatelia automobilov Škoda Superb, Kodiaq, Karoq, Kamiq a Scala znovu nastavovať svoje užívateľské nastavenia pri novo zakúpenom vozidle alebo pri presadaní medzi niekoľkými vozidlami. Všetky nastavenia ergonomických parametrov sa automaticky ukladajú do cloudu Škoda prostredníctvom účtu Škoda Connect.

USB-C konektor v stredovom spätnom zrkadle pomôže všetkým nenásytným kamerám

V modeloch Superb a Karoq sa rozširujú asistenčné systémy o Area View – panoramatický kamerový systém a Trailer Assist – asistent pri cúvaní s prívesom. Tie boli doposiaľ výhradnou súčasťou modelu Kodiaq. Podobne ako nová Octavia dostáva aj Superb, Kodiaq a Karoq konektory USB-C, pričom jeden z nich môže byť na želanie umiestnený do vnútorného spätného zrkadla. V modeloch Fabia, Scala, Kamiq a Karoq stojí za zmienku update softvéru bezkľúčového prístupu Kessy, ktorý bude z dôvodu lepšieho zabezpečenia deaktivovaný už po 5 minútach bez pohybu. Pre vozidlá Scala a Kamiq bude možné objednávať tiež rozpoznávanie dopravných značiek.

Dvojramenná budúcnosť

Škoda Auto dlhodobo podporuje digitálny príjem, ktorý už napríklad v Nórsku úplne nahradil FM vysielanie. Nové formáty automobilka konzultovala s najväčším propagátorom digitalizácie v Českej republike, Českým rozhlasom. Od modelového roku 2021 majú po novom digitálny rádio príjem DAB+ všetky infotainmenty vozidiel Škoda. Funkcia, ktorá nastúpila ako štandard v novej generácii modelu Octavia, je tak v základnej výbave všetkých vozidiel Škoda.

Zdroj: Škoda Storyboard

V interiéroch vozidiel Fabia, Scala, Kamiq, Karoq, Superb a Kodiaq je vizuálne najzreteľnejšou zmenou nový volant, ktorý už dávnejšie dostala Octavia. Dvojramenný volant, ktorý má ozdobnú lištu v chromovanom prevedení, môže byť na želanie vyhrievaný. Multifunkčná verzia volantu má po novom usporiadané tlačidlá a spoločne s novými otočnými ovládačmi v chromovanom prevedení umožňuje lepšie a jednoduchšie ovládanie. Celkovo je možné ovládať až 14 rôznych funkcií, vrátane na želanie dostupného vyhrievania volantu alebo asistenčných systémov, ktoré sú súčasťou balíkov Travel Assist. Trojramenný športový multifunkčný volant sa ponúka na želanie (je štandardom pre verzie RS, Sportline, Monte Carlo).

Zmeny pod kapotou

Modelový rok 2021 prináša zmeny aj pod kapotou Škodoviek. Pre Fabiu bude výrobne od začiatku septembra znova k dispozícii automatická DSG prevodovka pre benzínový motor s výkonom 70 kW. Chystá sa tiež modernizácia pohonných jednotiek jednotlivých modelov. V priebehu tohto roku budú v modeloch Scala, Kamiq, Karoq, Superb a Kodiaq postupne nahradzovať existujúce motory nové agregáty s označením EVO. Niektoré sú už známe z novej Octavie.

Zdroj: Škoda Storyboard

Nový zážihový motor 1,0 TSI je vybavený turbodúchadlom s premenlivou geometriou rozvádzacích lopatiek a filtrom pevných častíc GPF. Pracuje v hospodárnom Millerovom spaľovacom cykle, kde sa sacie ventily zatvárajú až v priebehu kompresného zdvihu piestu vo valci, čím je z valca vytláčaná časť nasatého vzduchu – kompresný pomer tak zostáva rovnaký, ale expanzný je zvýšený na 12,5:1. Vďaka tomu je maximálny krútiaci moment k dispozícii už v nižších otáčkach než v bežných cykloch.

Štvorvalcový 1,5 TSI je vybavený technológiou aktívneho riadenia valcov ACT (Active Cylinder Technology), ktorá pri nízkej záťaži automaticky odpojí dva valce a znižuje tak spotrebu. Oba motory majú plochu valcov upravenú metódou Atmospheric plasma spray (nanášanie vrstvy materiálu za pomoci plazmy), ktorá zvyšuje účinnosť motoru, a pracujú so vstrekovacími tlakmi 350 bar. Tým zaisťujú nižšie hydraulické straty a nižšiu spotrebu paliva. Vrcholným benzínovým motorom je nová generácia agregátu 2,0 TSI EVO. Nové naftové motory EVO vďaka optimalizácii systému úpravy výfukových plynov SCR (Selective Catalytic Reduction) s dvoma katalyzátormi vypúšťajú až o 80 % menej oxidov dusíka (NOx).

NEPREHLIADNITE:

VIDEO: Zoznámenie s elektromobilom Honda e