Na uzatvorenom priestranstve testovali dve vozidlá Prius+ bez posádky. Obidva automobily boli schopné pohybovať sa na určenej trase nezávisle, identifikovať prekážky – vrátane automobilov aj ľudí – a vyhýbať sa im. V prípade, že obísť prekážku bolo nemožné, vozidlo zastalo a pohlo sa, až keď to bolo znova možné.
Kamera je jadrom systému
Systém je založený na sústave senzorov a kamier, ktoré zbierajú informácie o aute a jeho okolí a na programe, ktorý vyhodnocuje údaje zo senzorov a určuje trasu vozidla. Senzory a kamery umožňujú určovať pozíciu iných automobilov, ľudí a predmetov, rozpoznávať hranice jazdnej dráhy, čítať dopravné a iné značenia. Kamera je tiež schopná určiť vzdialenosť od iných objektov.
Technolģie na palube
Na strechu auta bol nainštalovaný merač rýchlosti LIDAR s 360-stupňovým záberom, ktorý skenuje okolie automobilu. Na základe informácií z odrazených rádiových vĺn tento systém vytvára trojrozmernú mapu a pomáha vypočítať presnú vzdialenosť od objektov. Systém dopĺňa radar, ktorý má väčší rozsah ako LIDAR, čo je dôležité pri vysokých rýchlostiach. Iné senzory a GPS prijímače umožňujú kontrolovať polohu, smer a rýchlosť auta, ako aj rýchlosť otáčania jednotlivých kolies.