Rolls-Royce Dawn sa vracia po vyše 60 rokoch

700

Britsko-nemeckú automobilku Rolls-Royce netreba nikomu predstavovať. Jej povesť a štýl vypracovania automobilov sú veľmi dobre známe a preto pri odhalení akéhokoľvek nového modelu nie je potrebné vysvetľovať, že toto je absolútny luxusný vrchol v triede.

V posledných mesiacoch nás Rolls-Royce pripravoval na premiéru ďalšieho nového modelu. V roku 2013 prišiel typ Wraith, ktorý mal priniesť do portfólia kus športovej elegancie, samozrejme stále zabalenej do ručne vyrábaného luxusu. Novodobý Dawn (z angl. úsvit) má byť založený na Wraithe, avšak nie je možné povedať, že ide o Wraith s plátenou skladacou strechou. Už len 80 % častí karosérie je vraj odlišných.

Rolls-Royce Dawn má rozmery 5285 x 1947 x 1502 mm (d/š/v) s rázvorom dlhým až 3112 mm. Dimenzionálne ide teda o “taký ten dlhý” Rolls-Royce, pričom meno tiež nie je nové. Výrobca ho po prvýkrát použil už v roku 1949 a nešlo o automobil s práve veľkorysým priestorom pre nohy zadných pasažierov. To isté platí aj o dnešnom Dawne, nakoľko sa bavíme o kabíne 2+2 a tak najviac sa v bavlnke budú cítiť prední pasažieri. Dizajn Dawnu je definovaný dlhou kapotou s veľkoobjemovým motorom, krátky predný previs, dlhý zadný previs a aj výška diskov k výške automobilu v pomere 2:1.

Strechu nového kabrioletu je podľa slov výrobcu možné zložiť za takmer úplného ticha za 22 sekúnd do rýchlosti 50 km/h. Pohľad do interiéru neprekvapí. Celá “palubovka” má klasické familiárne tvary a nevystupuje z radu Rolls-Royce. Typickými prvkami vo vnútri sú drevené obklady, kožené čalúnenie a hliníkové lemami a ovládačmi. Koberce sú s najväčšou pravdepodobnosťou vlnené. Nachádza sa tu tiež vysokokvalitný zákazkový audio systém od Rolls-Royce v sústave 16 reproduktorov a štvorzónová automatická klimatizácia.

Dawn si na pohon prevzal pohonnú jednotku z modelu Wraith. Dvomi turbodúchadlami preplňovaný benzínový agregát koncepcie V12 dáva z objemu 6,6 litra maximálny výkon 420 kW / 571 k pri 5250 ot./min a najvyšší krútiaci moment 780 Nm od 1500 ot./min. Automobil s váhou 2560 kg s ním akceleruje z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy, pričom 250 km/h je elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť. Dvanásťvalec sekunduje osemstupňový automat ZF, ktorý pracuje v kooperácii s GPS.

Briti si spestria produktovú paletu novým 2+2 kabrioletom.