Renault Talisman: dynamický dizajn s 4Control a adaptívnym podvozkom

1373

Renault sa s novým sedanom Talisman snaží o to, aby ľudia zabudli na neúspešnú Lagunu a privítal nového člena ich portfólia, ktorý sa v ňom usídli ako vlajková loď. Spolu s novým Espacom zdieľa platformu CMF-CD, určenú pre automobily segmentu C a D, no vďaka nižšej váhe oproti crossoveru o celých 200 kg si konštruktúri mohli dovoliť siahnuť aj po slabších motorizáciách.

Atraktívny
Ako je už na prvý pohľad jasné, Talisman a Laguna sú ako sto a jeden. Laguna sa po dizajnovej stránke veľmi nevydarila, za to Talisman pobral krásy viac než dosť. Už len svojím emócie vzbudzujúcim exteriérom má potenciál narobiť neplechu v predajoch svojich konkurentov. Rozmerovo má 4850 mm do dĺžky, 1870 mm do šírky a 1460 mm do výšky. Rázvor dlhý 2810 mm Talismanu údajne zabezpečuje prvenstvo v triede z pohľadu miesta pre nohy zadných pasažierov – 262 mm. Popri tom majú tí na predných sedadlách 902 mm miesta pre hlavu (vzdialenosť od sedáku po strechu) a zadní zas profitujú z 855 milimetrov pre hlavu.

Pokiaľ ide o batožinový priestor, nie je to rekordér tradične ako “škodovka”, no s hodnotou 608 litrov ponúkne miesto aj pre štyri sady golfových palíc. Exteriér si bude možné ozdobiť jednou z 10 farieb a výberom zo širokej škály 16 až 19” diskov. Výrobca sa tiež chváli, že sa im podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu len 0,27.

Žiadne dvojlitre

Už s novým Espacom sa automobilka rozlúčila s objemnými motormi, ktoré boli kedysi nevyhnutnosťou. S príchodom turbodúchadiel v kombinácii s benzínovými motormi však výrobcovia vydolujú vyššie výkony i z “downsizovaných” motorov. Benzínovú ponuku otvára štvorvalec 1.6 TCe so 110 kW, resp. 150 koňmi. Nadeň sa do ponuky posadí TCe 200 s výkonom 147 kW (200 k), ktorý poskytuje z rovnakého objemu. Oba budú dostupné výhradne s novou sedemstupňovou dvojspojkou EDC.

Naftové zastúpenie bude mierne širšie. Najslabšou jednotkou bude 1.5 dCi s výkonom 81 kW / 110 k, ktorý sa v praxi v iných modeloch preukázal ako mimoriadne úsporný. Za ním nasleduje štvorvalec 1.6 dCi, ktorý je v kombinácii s jedným turbom naladený na 96 kW (130 k). Tieto dva agregáty sú ako jediné dostupné i so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok ich však možno dostať aj so šesťstupňovým automatom EDC. Výkonovým vrcholov vznetových agregátov bude dvomi turbodúchadlami prepĺňaná jedna-šestka, po prvýkrát uvedená s novým Espacom, ktorá disponuje 116 kilowattmi, resp. 160 k. S ňou pracuje EDC so šiestimi stupňami. Z pohľadu hnaných kolies zabudnite na 4×4.

Nezaostáva za konkurenciou

Talisman predstavuje ten najprémiovejší model, ktorý bude schádzať z linky Renaultu. Podľa toho bol aj náležite vybavený. K dispozícii bude päť úrovní výbavy – Life, Zen, Business, Intens a Initiale Paris. V základe sa nachádza napr. denné svietenie v tvare písmena C či rádio so 4,2-palcovou obrazovkou. Stúpajúc vyššie však začínajú do Talismanu pribúdať aj zaujímavejšie prvky. Za zmienku stojí technológia LED Pure Vision ako vpredu, tak i vzadu, vyhrievané, ventilované, masážne predné sedadlá s elektrickým nastavením v 8 smeroch (plus 2 manuálne), nastavením opierok hlavy v šiestich smeroch a s pamäťou pre šesť polôh, multimediálny systém R-Link 2, ktorý pracuje prostredníctvom buď 7 alebo 8,7-palcovej dotykovej obrazovky, farebný head-up displej, ambientné podsvietenie interiéru či 3D zvukový systém Bose Surround Sound. Odhliadnúc od armády elektronických asistentov, Talisman dostal systém riadenia zadných kolies 4Control, adaptívne pruženie, adaptívny tempomat a aj hands-free parkovacieho asistenta.

Svetová premiéra Renaultu Talisman sa odohrá na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, kde spoznáme taktiež kombi verziu.

Francúzi vkladajú do nového Talismanu veľké nádeje. Je totiž postavený na úplne nových základoch a teda zmena mena je len špičkou ľadovca zabudnutia na predchodcu.