Renault Espace 2024: Nové sedemmiestne SUV prichádza ako náhrada legendárneho minivanu

2064

Renault Espace, skutočná legenda medzi minivanmi vozí európske rodiny už 40 rokov, počas tohto dlhého obdobia nikdy neprestal kráčať s dobou.

Výsledkom tejto dlhoročnej adaptácie je predstavenie šiestej generácie v podobe sedemmiestneho hybridného SUV s elegantným dizajnom.

V roku 1983 spoločnosť Renault predstavila automobil, ktorý možno považovať za prvé viacúčelové MPV s novým a ikonickým názvom, ktorý sa zapísal do histórie pomenovania modelov tejto značky. O štyridsať rokov neskôr zostáva práve predstavená šiesta generácia modelu Espace verná tej istej koncepcii, ktorá spočíva v komforte a priestrannosti.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

 

SUV Espace ponúkne menšie rozmery ako minivan, ktorý nahrádza

Renault Espace je v podstate verzia crossoveru Austral s dlhším rázvorom s niekoľkými menšími zmenami dizajnu. Zatiaľ čo väčšina áut má tendenciu zväčšovať sa, Espace sa od tohto trendu dištancuje, pretože v porovnaní so svojim predchodcom v podobe minivanu je o 14 centimetrov kratši a o 215 kilogramov. Svetlá výška sa znížila o 32 milimetrov.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

 

Priestranný interiér

Batožinový priestor, ktorý je prístupný cez elektrický ovládané dvere sa pohybuje od 159 litrov so všetkými siedmimi sedadiami až po priestranných 1818 litrov v päťmiestnej konfigurácii so sklopeným druhým radom sedadiel. Renault uvádza, že objem 777 litrov je k dispozícii v spomínanej päťmiestnej konfigurácii, kde sú zadné sedadlá posunuté úplne dopredu. Aby bol interiér ešte priestrannejší, zákazníci môžu siahnuť po masívnej presklenej streche s rozmermi 133 x 84 centimetrov.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Espace bude dostupný v troch stupňoch výbavy, špičková výbava Esprit Alpine, Iconic a Techno, ktorá predstavuje základnú úroveň výbavy. 12,3- palcový digitálny prístrojový panel a 12-palcový dotykový displej bude dostupný aj v spomínanej základnej výbave, zatiaľ čo 9,3-palcový head up displej bude dostupný za príplatok. Vaším zariadeniam nikdy nedôjde “šťava”, pretože okrem bezdrôtovej nabíjacej podložky a dvojice 12V zásuviek sú pre každý rad sedadiel k dispozícii dva porty USB-C.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

 

Na naftu zabudnite

Rovnako ako v prípade crossoveru Austral, ani nový Espace nebude dostupný s naftovým motorom. Namiesto naftového variantu bude SUV strednej triedy ponúkať preplňovaný 1,3-litrový benzínový motor, ktorému bude sekundovať dvojica elektromotorov. Trojvalcový motor má k dispozícii výkon 131 koní a krútiaci moment 205 Nm, zatiaľ čo hlavný elektromotor má výkon 68 koní a 205 Nm. Druhý z dvojice elektromotorov funguje ako štartovací generátor s výkonom 25 koní a 50 Nm. Renault tvrdí, že vodič bude mať prístup ku kombinovanému výkonu 199 koní, ďalej tvrdí, že zavedením hybridného ústrojenstva znížila spotrebu paliva až o 40%. Keďže hlavnou prioritou modelu Espace je komfort a priestrannosť, žiadne rekordy na okruhu Nürburgring nečakajte. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 175 kilometrov za hodinu. A zrýchlenie z nuly na stovku? To zvládne novučičký Espace za 8,8 sekundy.

“Náskok” pred konkurenciou

Okrem sofistikovanejšieho viacprvkového zadného zavesenia má v porovnaní s väčšinou SUV vo svojom segmente ma Espace ďalšie eso v rukáve. Môže sa pochváliť riadením zadných kolies, ktoré znižuje priemer otáčania 10,4 metra, rovnaký priemer má aj Clio. Tento systém natáča zadné kolesá pri rýchlostiach pod 50 kilometrov za hodinu až o päť stupňov v opačnom smere ako predné kolesá. Pri vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú o jeden stupeň, tentokrát však v rovnakom smere ako predné kolesá. A dôvod? Vyššia úroveň stability.