PRVÁ JAZDA: Mercedes-Benz EQC | Nová epocha

321

Mercedes-Benz EQC je prvým elektrickým modelom značky a vyzýva na súboj všetkých účastníkov elektrickej revolúcie. Pripomína aj naďalej auto, či si v Stuttgarde uleteli a priniesli totálne sci-fi? No a čo jeho dojazd, jazdný prejav či interiér? Je to „medveď“ ako ho poznáme?

Mercedes-Benz EQC má neľahkú úlohu. Prichádza na scénu o nejaký ten piatok neskôr, než konkurencia od Audi, Jaguaru alebo rebelskej Tesly.

V tomto prípade máme teda triedu EQC s čím porovnávať, a to sa môže stať jej ťažkým údelom. Na druhej strane, nespomínam si na „spackaný“ model od značky, ktorá v roku 1886 vytvorila automobilový priemysel.

Jednoducho auto

Vidím zmysel v tom, že nás automobilky nechcú šokovať totálne šialeným dizajnom v prípade futuristických áut. Myslím si, že výnimkou nie je ani trieda EQC, ktorá vyzerá veľmi rozumne, no zároveň futuristicky.

S klasickou maskou hladiča a dizajnovými náznakmi výfukov na zadnej maske by mohla mať pokojne pod kapotou naftový motor. Silueta je taktiež rozumná, keďže vychádza z kompromisu „škatuľového“ dizajnu triedy GLC a elegantnej siluety GLC kupé.

Interiér je tiež mierne futuristickou zmesou známych prvkov z modelov Mercedes-Benz. Prítomné je multimediálne prostredie MBUX a v prípade limitovanej edície 1886 je interiér plný medených prvkov namiesto chrómových. Priestoru je v celej kabíne pomerne veľa.

Elektrický kvocient

Aktuálne jediná dostupná verzia má označenie EQC 400 a poháňa ju dvojica elektromotorov s kombinovaným výkonom 300 kW/408 koní. Musím povedať, že tento výkon servíruje EQC pri plnom zrýchlení rázne. Maximálny krútiaci moment dosahuje 760 Nm, ktorý je medzi prednou a zadnou nápravou rozdelený v pomere 48:52.

Jazda je nesmierne pohodlná. Schválne som vyhľadával drsnejší či menej upravený cestný povrch. Aj napriek tomu, že v prípade tohto modelu nie je k dispozícii vzduchový podvozok, vyladený je dokonale. Hmotnosť 2425 kilogramov môže byť jedným z faktorov príjemnej jazdy, no túto masu cítite hlavne v zákrutách.

Na mamutej hmotnosti sa podieľa hlavne batéria, ktorá do nej prispieva 667 kilogramami. Kapacita akumulátora dosahuje 80 kWh, no ďalších 11 je neprístupných z dôvodu rezervy a na 80 % ju nabijete na nabíjačke s výkonom 110 kW za cca 40 minút. V domácich podmienkach od 11 do 40 hodín.

Zástupcovia značky namerali reálny dojazd na diaľnici v rozmedzí okolo 300 km, no v zmiešaných podmienkach reflektuje reálny katalógový dojazd na úrovni 417 km. Slovensko je rovnako v prvej vlne uvedenia EQC na globálny trh.