BMW Radu vo verzii Active Tourer dostalo svoju druhú generáciu. A priestrannosť nie je jediným, na čo automobilka vsádzala.
Píše sa október 2021 a automobilka predstavuje druhú generáciu na rodiny orientovaného BMW Radu 2, ktoré doteraz pôsobilo dojmom povinnej jazdy. Predpoklad je taký, že BMW si kupujú ľudia, ktorí chcú SUV alebo ostré sedany napĺňajúce „radosť z jazdy“, ktorú má vo svojom motte. A po tomto peknom úvode zabudnite na všetko, čo ste si o Active Toureri doteraz mysleli.

Nakysnuté obličky
Prednú masku BMW mnohí označujú ako obličky a ich nárast v posledných modeloch neušiel asi nikomu. Nuž, druhá generácia ich dostala obrovské a či to budete milovať, alebo nenávidieť, jednoducho sa autu hodia. Doplnené sú výraznými Full LED svetlami s novým svetelným podpisom a spodným nárazníkom, ktorý akoby „nasilu športovo“ vytŕčal z celého dizajnu.

Po bokoch sa na prvý pohľad drží svojich klasických čŕt prislúchajúcich karosérii MPV. Na ten druhý je však jasné, že automobilka ho už zamýšľala ako crossover so všetkým, ako má byť. Sviežim dizajnom, nanovo vytvarovanými zadnými krivkami a moderným duchom, ktorým auto prekypuje. Mimochodom, všimli ste si kľučky tohto auta? Sú zapustené do karosérie.

Vzadu sú zmeny viditeľné tiež. Z tohto uhla sa auto azda najviac podobá na svojho predchodcu, no jeho proporcie sú svalnatejšie a koncové svetlá rozmernejšie. Veľmi chválime BMW, že sa nevydalo cestou falošných koncoviek výfukov a minimálne v tejto naftovej verzii ich skrýva pod zadný nárazník.

Interiér preberá high-end
Dobre sa pozrite na palubnú dosku a vnútro auta. Už ste niekde niečo podobné videli? Jednoznačne v modeli iX. Najprestížnejšom a najväčšom elektromobile značky. Ale BMW sa podarilo zapracovať veľmi podobné prevedenie aj do o poznanie menšieho a lacnejšieho modelu. A hlavne spaľovacieho, ktorý so sebou prináša rôzne technické obmedzenia.

Vnútrajšku dominuje dvojica obrazoviek uložená do panela akoby „prilepeného“ na palubnú dosku. Ovládací systém sa nazýva iDrive a v prémiovom kompaktnom segmente je prvýkrát. Vodiča informuje 10,25-palcová obrazovka a na ostatné zábavky má k dispozícii ďalších 10,7 palca v strede.

Oveľa viac nás ale zaujal plávajúci stredový panel, ktorý okrem lakťovej opierky plní aj rad ovládacích funkcií. Napríklad voľbu smeru alebo režimu jazdy. Sedenie je veľmi príjemné a na pomery BMW aj relatívne mäkké, s výraznejším bočným vedením a výstužami v oblasti ramien.

Batožinový priestor sa v porovnaní s predošlou generáciou v podstate nezmenil. Ponúkne najmenej 470 litrov a vďaka posuvným zadným sedadlám mu viete pridať ďalších 90. Počas našej prvej jazdy sme sa ale venovali najmä jazdným vlastnostiam. Nuž, voilá.

Toto auto nie je (len) pre rodiny
Okej, jasné. BMW Radu 2 ponúka automobilka aj vo verziách Coupé a Gran Coupé, ktoré budú viac orientované na zážitok z jazdy. Aby však zabudla na ich praktického súrodenca? Božechráň!

Pod kapotou nášmu testovanému kusu s označením 218d buble jediný naftový motor v ponuke, štvorvalcový dvojliter s výkonom 150 koní. Spojený je so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Podľa poučky by mal ponúknuť najmä nízku spotrebu na úrovni 4,8-5,3 l/100 km. V režime Sport však berie menšie ohľady na spotrebu a nemá problém vystreliť si z kopýtka.
Najväčšiu slávu ale zožne podvozok, ktorým sa BMW doslova zaskvelo v ohľade komfortu aj dynamiky. Má vylepšené predné vzpery a trojprvkovú zadnú nápravu. Odhlučnenie – výborné aj na rozbitých slovenských cestách vo vysokých rýchlostiach. A prejazd zákrutami bez najmenšieho zaváhania. Jednoducho, nevieme sa dočkať týždňového redakčného testu.
Verzia | Motor | Výkon [kW/k] | Spotreba [l/100 km] | Cena od |
---|---|---|---|---|
218i Active Tourer | 1,5 / Benzín | 100 / 136 | 6,2 - 6,8 | 32 460 eur |
220i Active Tourer | 1,5 / Benzín, elektro | 125 / 170 | 5,9 - 6,4 | 34 510 eur |
223i Active Tourer | 2,0 / Benzín, elektro | 160 / 218 | 6,0 - 6,5 | 37 960 eur |
223i xDrive Active Tourer | 2,0 / Benzín, elektro | 160 / 218 | 6,5 - 7,1 | 40 060 eur |
218d Active Tourer | 2,0 / Diesel | 110 / 150 | 4,8 - 5,3 | 36 210 eur |