PRVÁ JAZDA BMW 218d: Toto je rodinné auto?!

18029
Zdroj: BMW

BMW Radu vo verzii Active Tourer dostalo svoju druhú generáciu. A priestrannosť nie je jediným, na čo automobilka vsádzala.

Píše sa október 2021 a automobilka predstavuje druhú generáciu na rodiny orientovaného BMW Radu 2, ktoré doteraz pôsobilo dojmom povinnej jazdy. Predpoklad je taký, že BMW si kupujú ľudia, ktorí chcú SUV alebo ostré sedany napĺňajúce „radosť z jazdy“, ktorú má vo svojom motte. A po tomto peknom úvode zabudnite na všetko, čo ste si o Active Toureri doteraz mysleli.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Nakysnuté obličky

Prednú masku BMW mnohí označujú ako obličky a ich nárast v posledných modeloch neušiel asi nikomu. Nuž, druhá generácia ich dostala obrovské a či to budete milovať, alebo nenávidieť, jednoducho sa autu hodia. Doplnené sú výraznými Full LED svetlami s novým svetelným podpisom a spodným nárazníkom, ktorý akoby „nasilu športovo“ vytŕčal z celého dizajnu.

Predná maska prešla výraznou zmenou. Schválne. Nájdete tie “malé” obličky? Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Po bokoch sa na prvý pohľad drží svojich klasických čŕt prislúchajúcich karosérii MPV. Na ten druhý je však jasné, že automobilka ho už zamýšľala ako crossover so všetkým, ako má byť. Sviežim dizajnom, nanovo vytvarovanými zadnými krivkami a moderným duchom, ktorým auto prekypuje. Mimochodom, všimli ste si kľučky tohto auta? Sú zapustené do karosérie.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Vzadu sú zmeny viditeľné tiež. Z tohto uhla sa auto azda najviac podobá na svojho predchodcu, no jeho proporcie sú svalnatejšie a koncové svetlá rozmernejšie. Veľmi chválime BMW, že sa nevydalo cestou falošných koncoviek výfukov a minimálne v tejto naftovej verzii ich skrýva pod zadný nárazník.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Interiér preberá high-end

Dobre sa pozrite na palubnú dosku a vnútro auta. Už ste niekde niečo podobné videli? Jednoznačne v modeli iX. Najprestížnejšom a najväčšom elektromobile značky. Ale BMW sa podarilo zapracovať veľmi podobné prevedenie aj do o poznanie menšieho a lacnejšieho modelu. A hlavne spaľovacieho, ktorý so sebou prináša rôzne technické obmedzenia.

Interiér je inšpirovaný futuristickým BMW iX. Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Vnútrajšku dominuje dvojica obrazoviek uložená do panela akoby „prilepeného“ na palubnú dosku. Ovládací systém sa nazýva iDrive a v prémiovom kompaktnom segmente je prvýkrát. Vodiča informuje 10,25-palcová obrazovka a na ostatné zábavky má k dispozícii ďalších 10,7 palca v strede.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Oveľa viac nás ale zaujal plávajúci stredový panel, ktorý okrem lakťovej opierky plní aj rad ovládacích funkcií. Napríklad voľbu smeru alebo režimu jazdy. Sedenie je veľmi príjemné a na pomery BMW aj relatívne mäkké, s výraznejším bočným vedením a výstužami v oblasti ramien.

Levitujúci stredový tunel s ovládačmi? Tak to už áno. Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Batožinový priestor sa v porovnaní s predošlou generáciou v podstate nezmenil. Ponúkne najmenej 470 litrov a vďaka posuvným zadným sedadlám mu viete pridať ďalších 90. Počas našej prvej jazdy sme sa ale venovali najmä jazdným vlastnostiam. Nuž, voilá.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Toto auto nie je (len) pre rodiny

Okej, jasné. BMW Radu 2 ponúka automobilka aj vo verziách Coupé a Gran Coupé, ktoré budú viac orientované na zážitok z jazdy. Aby však zabudla na ich praktického súrodenca? Božechráň!

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Pod kapotou nášmu testovanému kusu s označením 218d buble jediný naftový motor v ponuke, štvorvalcový dvojliter s výkonom 150 koní. Spojený je so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Podľa poučky by mal ponúknuť najmä nízku spotrebu na úrovni 4,8-5,3 l/100 km. V režime Sport však berie menšie ohľady na spotrebu a nemá problém vystreliť si z kopýtka.

Najväčšiu slávu ale zožne podvozok, ktorým sa BMW doslova zaskvelo v ohľade komfortu aj dynamiky. Má vylepšené predné vzpery a trojprvkovú zadnú nápravu. Odhlučnenie – výborné aj na rozbitých slovenských cestách vo vysokých rýchlostiach. A prejazd zákrutami bez najmenšieho zaváhania. Jednoducho, nevieme sa dočkať týždňového redakčného testu.

VerziaMotorVýkon [kW/k]Spotreba [l/100 km]Cena od
218i Active Tourer1,5 / Benzín100 / 1366,2 - 6,832 460 eur
220i Active Tourer1,5 / Benzín, elektro125 / 1705,9 - 6,434 510 eur
223i Active Tourer2,0 / Benzín, elektro160 / 2186,0 - 6,537 960 eur
223i xDrive Active Tourer2,0 / Benzín, elektro160 / 2186,5 - 7,140 060 eur
218d Active Tourer2,0 / Diesel110 / 1504,8 - 5,336 210 eur