No, fakt. Ford S-Max a Galaxy sú tu s nami aj po rokoch, napriek všetkým hrozbám zo strany amerického vedenia automobilky. Vedenie európskej divízie si však je vedomé toho, že ponúka niečo, čo už iná automobilka nemá – praktické a štýlové rodinné auto, do ktorého posadíte vedľa seba v pohodlí tri dospelé osoby.
Ja viem, môže sa to zdať ako triviálna výhoda oproti všetkým tým nablýskaným viacúčelovým, športovo-úžitkovým spotrebičom, ktoré má v ponuke konkurencia. Má to však zmysel.
Nenahraditeľné stálice
Môžete si myslieť, čo chcete. V praxi sa však skúste kohokoľvek, kto predtým vlastnil Ford S-Max či Galaxy, spýtať, aké auto chce znova. Poznám presne troch takýchto ľudí a viem, že sa do showroomu Fordu budú vracať minimálne dovtedy, kým budú tieto modely stále v ponuke. A stáli zákazníci sú niečo, na čo moderný marketing skutočne počúva.
Pre ľudí, ktorí potrebujú priestor, no radi šoférujú, nechcú sa strápňovať zbytočne terénnym vzhľadom a zároveň nechcú presadnúť do dodávkovitých vozidiel kategórie Traveller/Jumpy/Proace/Zafira skrátka nezostala iná možnosť, ako Ford. Vedenie európskej divízie pravdepodobne vycítilo šancu nachytať pár zákazníkov, ktorí sa po odchode predchádzajúceho Opelu Zafira ocitli v čiernej diere požiadaviek a ťahajú Galaxy s S-Maxom aj do modelového roku 2020.
Zmeny najmä vo vnútri…
A kde sa udiali zmeny? Predovšetkým v konektivite vozidla, a to v troch smeroch. Najprv ten digitálny – v kabíne teraz nájdeme zabudovaný modem FordPass Connect, ktorý umožňuje pripojiť až 10 zariadení a disponuje cloudovou službou upozornenia na nebezpečenstvo na ceste od HERE Technologies. Pokračujeme konektivitou vášho tela s vozidlom – úplne nové sú ergonomické sedadlá s certifikátom AGR, na ktorých vývoji sa podieľali niekoľkí ortopedickí špecialisti a sú nastaviteľné až v 18-tich smeroch.
No predovšetkým sa celkom atraktívne zmeny udiali pod kapotou. Nájdeme tu výhradne turbodiesely, pričom nový je dvoma turbodúchadlami prepĺňaný motor 2,0 EcoBlue s výkonom až 240 koní a osemstupňovou automatickou prevodovkou. Ten môže byť kombinovaný aj s adaptívnym tempomatom ACC s funkciou Stop & Go. V ponuke tiež zostávajú varianty s výkonom 150 a 190 koní.
Ale predsa aj vonku!
Výbavovo sa pohybujeme v rozmedziach, na ktoré sme si už zvykli: Trend, Titanium a ST-Line, pričom vo väčšom Galaxy sa prvýkrát predstavuje luxusná úroveň výbavy Vignale. Po facelifte sú S-Max a Galaxy v rôznych výbavových stupňoch odlíšiteľné jednoduchšie – presne po vzore ostatných vozidiel z ponuky európskeho Fordu. Samozrejmosťou je tiež systém infotainmentu Ford SYNC 3.
Môj osobný názor, na ktorý sa nikto nepýtal? Kupujte ich, pokiaľ ešte sú. Sú to posledné autá svojho druhu – veľké, šoférsky zaujímavé, vizuálne atraktívne a skutočne praktické. No predovšetkým bez zbytočností.
NEPREHLIADNITE: