Prichádza Jaguar XF novej generácie

669
" "

 

ponský Lexus či britský Jaguar ako prémioví výrobcovia automobilov ťahajú samé esá z rukávov. Dnes to je hlavne Jaguar, ktorý po nedávnom modeli strednej triedy predstavil aj úplne novú generáciu typu XF, ktorý sa popasuje v tej vyššej strednej.

Vo vnútri i vonku samá elegancia
Jaguar XF je doslova a do písmena nádherný. Niežeby nemecká trojica nerobila krásne vozidlá, Mercedes-Benz v poslednom čase uvádza tiež veľmi zaujímavé dizajnové diela. Nové XF síce vyzerá len ako evolúcia staršej generácie, výrazne však dospelo, zachovalo si pre Jaguar typické črty a pôsobí reprezenatívnejšie. K tomu šéfdizajnér Ian Callum prikreslil nejaké tie športové tvary a voila, výsledok vidíte pred sebou.

Dizajn však nie je jediná vec, ktorá má nové XF ťahať na vrchol segmentu. Základná štruktúra je tvorená zo 75 % z hliníka, čím sa oproti odchádzajúcemu modelu podarilo v konečnom dôsledku ušetriť až 190 kg. To rozhodne nie je málo, no zároveň konštruktéri dosiahli aj vyššiu torznú tuhosť kabíny až o 28 %. Rozloženie hmotnosť 50:50 je len čerešničkou na torte.

Interiér má ponúknuť najväčší priestor v triede aj napriek tomu, že novinka je o 7 mm kratšia a o 3 mm nižšia než predchodca. Podstatnejšou zmenou je však nárast vzdialenosti medzi nápravami, ktorý predstavuje až 51 mm na súčasných 2 960 mm. Takmer trojmetrový rázvor má zabezpečiť veľkorysý priestor pre nohy, kolená i hlavu.

Nové motory
V ponuke pohonných jednotiek síce vládnu naftové motory, ich výkony sú však skutočne zaujímavé. Najslabším je dvojliter s výkonom 120 kW (163 k) a 380 Nm, s ktorým je XF nielen o 80 kg ľahšie od najbližšieho konkurenta, ale má mať aj príjemnú spotrebu len 4 litre/100 km. Výkonnejšia alternatíva tohto motora je naladená na 132 kW (180 k) a úctyhodných 430 Nm! V štandarde sú tieto agregáty kombinované s manuálnou prevodovkou, za príplatok však ľahko získať osemstupňový automat.

Garde menším motorom robí vznetový šesťvalec. Z objemu troch litrov a za pomoci dvoch turbodúchadiel je schopný vyvinúť maximálny výkon 221 kW (300 koní), pričom hodnota krútiaceho momentu siaha až na 700 Nm. Jedinou benzínovou možnosťou je vidlicový šesťvalec s objemom 3 litre, ktorý je kombinovaný s kompresorom. Vďaka nemu dosahuje až 279 kW (380 koní) a 450 Nm. Tieto dva motory sú už v základe spárované s automatickou prevodovkou.

Nový infotainment
Do nového interiéru bol nainštalovaný aj nový infotainmentový systém InControl Touch Pro. Ten pracuje cez 10,2-palcovú dotykovú obrazovku, na ktorej vďaka technológii Dual View možno sledovať navigáciu a zároveň aj nejaký zábavný program, samozrejme pre pasažierov. O zvukový zážitok sa postaral anglický výrobca Meridian, ktorý dodal 825-wattovú audio sústavu zloženú zo 17 reproduktorov. Vodič má navyše pred sebou namiesto klasických budíkov programovateľný 12,3-palcový TFT displej.

 

Britská prémiovka Jaguar vykročila do boja vo vyššej strednej triede s naozaj ťažkou technikou. Nové XF prekvapuje v každom smere.