Aké jednoduché! „Postačí“ 199 000 eur a originálna Celica GT4 ST165 Carlosa Sainza môže byť vaša. Auto, s ktorým slávny Španiel obsadil druhé miesto na Rely Grécka 1991, je totiž na predaj.

Ešte predtým dal auto do pôvodného stavu tím mechanikov Toyota Team Europe.

Toyota Celica GT4 Autrogratis

Toyota Celica GT4 ST165 je jedným z najslávnejších automobilov fabrického tímu Toyota Team Europe. Týmto modelom vybojoval Carlos Sainz v roku 1990 Majstrovstvá sveta v rely (WRC). O rok neskôr vyhral 5 pretekov a bol len krôčik od obhájenia titulu, ale nehoda na Rely Austrálie mu skrížila plány.

Celica sa zapísala do dejín medzinárodných pretekov rely. Štvrtá generácia, čiže model ST165,  ktorý sa dostal do stajní tímu Toyota Team Europe, priniesla Toyote prvé veľké úspechy v Majstrovstvách sveta. Japonské pretekárske auto s pohonom všetkých štyroch kolies a turbomotorom bolo veľmi rýchlym vozidlom.

Debutovala na Rely Korziky ’88  a o dva roky neskôr s ňou Carlos Sainz vybojoval pre Toyotu prvý titul majstra sveta v rely – v klasifikácii jazdcov. Spoločnosť Toyota Celice vďačí za štyri tituly majstrov sveta vodičov (1990, 1992, 1993 a 1994) a dva tituly majstrov výrobcov (1993 a 1994). Treba však spomenúť, že úspechy z rokov 1992-1994 sú už výsledkami nasledujúcej generácie slávneho kupé – modelu ST185.

Jedným z aktérov týchto vzrušujúcich udalostí bolo vozidlo, ktoré ponúka na predaj Deman Brussels na portáli Classic Driver za 199 000 eur. Tímu Toyota Team Europe patrilo v roku 1991, čo potvrdzuje osvedčenie o autentickosti vystavené spoločnosťou Toyota Motorsport GmbH (TMG) v Kolíne. Carlos Sainz a jeho pilot Luis Moya vyštartovali s autom na Rely Akropolis, kde obsadili druhé miesto. V tom istom roku Marc Duez a pilot Klaus Wicha, takisto z tímu Toyoty, štartovali v tomto vozidle na Rely Veľkej Británie (RAC Rally) a prešli cieľom ako ôsmi.

Posledným majiteľom auta bol Ernst Kopp, belgický zberateľ a automobilový nadšenec, ktorý predtým pracoval ako vedúci tímu mechanikov Toyota Team Europe. Preto neprekvapuje, že klasickú Celicu renovoval niekdajší fabrický tím Toyoty. Teraz je z nej ideálne vozidlo na historické rely.

NEPREHLIADNITE: