Porsche a elektromobil je i dnes dvojica slov, ktoré sa navzájom veľmi nepriťahujú. Nejaké tie hybridy Porsche samozrejme má, ale vyslovené čisto elektrický model chýba.
Mission E Concept síce nie je sériový, ale je to vôbec prvý automobil tejto filozofie so znakom Porsche. Má štyri dvere, štyri ľahké športové sedačky a dva elektromotory. Každý z nich sa stará o jednu nápravu a dokážu vektorovať krútiaci moment individuálne na každé jedno koleso. Ich spoločný výkon je vyše 441 kW (600 k) a v kombinácii so spomenutou štvorkolkou je klasické zrýchlenie otázkou len 3,5 s. Za slušných 12 sekúnd dosiahne rýchlosť 200 km/h a akcelerácia ustane až pri 250 km/h. Štúdia bola údajne aj na Nordschleife a dosiahla čas pod 8 minút.
Oba motory čerpajú energiu z akumulátorov s napätím až 800 V. Porsche tvrdí, že oproti iným elektromobilom vďaka tomuto dvojnásobnému napätiu je možné Mission E nabiť na 80 %, teda cca. 400 km, len za 15 minút. Nazývajú to aj Porsche Turbo Charging. Celkový dojazd na jedno nabitie je vyše 500 km, čo poráža teoretického konkurenta Teslu Model S. Batérie sú uložené v podlahe rovnomerne medzi nápravami, čím sa dosiahlo nielen nízko položené ťažisko, ale aj optimálne vyváženie hmotnosti. Manévrovateľnosť veľkého sedanu vylepší systém riadenia všetkých kolies.
Presnú váhu konceptu sme sa nedozvedeli, ale údajne nie je vysoká. Okrem iného sa to konštruktérom podarilo i vďaka použitiu hliníka a karbónových vlákien ako materiálu karosárskych dielcov. Dizajn je skôr neortodoxný, malé náznaky inšpirácie modelom 911 a 918 Spyder sú zjavné. Dvere sa otvárajú proti sebe a na zadnej časti sa nachádza decentný vysúvateľný spojler. Podiel na estetickom zážitku majú aj mohutné kolesá s priemerom 21/22” so širokým obutím. Výška len 1300 mm navyše umocňuje jeho športové ambície aj napriek relatívne praktickej karosérii.
Línie interiéru sa riadia heslom: v jednoduchosti je krása. Prosté oblé tvary, luxusný výber farby obkladov a vysoká technologická úroveň zvýrazňujú jeho eleganciu a krásu. Prístrojový panel pod volantom je kompletne digitálny, rovnako aj tablet integrovaný do stredového tunela. Oba fungujú na báze OLED. Pred spolujazdcom sa nachádza holografický displej s nastavením klimatizácie, médii či navigácie.
Americkej Tesle Model S sa rysuje schopná konkurencia zo Stuttgartu.