Porsche 911: Takto dostala legenda svoje označenie!

1032
" "

Vedenie automobilky Porsche sa pri označovaní nového športového modelu nad číslom 911 pôvodne ani nezamýšľalo. Rozhodla náhoda a Peugeot.

Výber názvu pre nový model je pre automobilky vždy neľahkou úlohou. Ak nie sú názvy spojené s mytológiou alebo geografickým pomenovaním, často nedávajú v očiach spotrebiteľov žiaden zmysel. Existujú však aj vozidlá, ktoré sa k svojmu názvu dopracovali náhodou, prípadne zasiahnutím inej automobilky. Jedným z nich je legenda, ktorú dnes pozná azda každý motorista – Porsche 911.

911

Prvé Porsche 911 bolo predstavené roku 1963 na autosalóne vo Frankfurte a o rok neskôr nahradilo v ponuke model Porsche 356. Vráťme sa však o pár rokov naspäť. Projekt športového automobilu vznikal pod vedením Ferdinanda Porsche a jeho syna Ferdinanda Alexandra s označením 901. Všetko nasvedčovalo tomu, že sa nový automobil bude skutočne označený číslom 901, no v tom prišiel do Porsche „priateľský“ list od automobilky Peugeot.

V liste stálo, že na všetky trojciferné označenia s nulou uprostred má Peugeot ochrannú známku, a tak Porsche nemôže označenie 901 použiť. To však znamenalo problém, nakoľko označenia na palubnú dosku a karosériu už boli vo výrobe. V automobilke nastal brainstorming, ktorého výsledkom bolo dnes legendárne trojčíslie 911. Z vyrobených označení automobilka použila len čísla 9 a 1, čím sa podarilo ušetriť náklady a zároveň vyhnúť sporu s Peugeotom.