Porsche 911 GT3 RS: 520 koní bez turba za dvesto tisíc

1922

Najvýkonnejšia a najrýchlejšia podoba modelu GT3 RS dáva zbohom súčasnej generácii kultovej deväťstojedenástky.

Nemecká automobilka Porsche sa už pomaly pripravuje na príchod novej generácie legendárneho modelu 911, ktorá by mala uzrieť svetlo sveta už tento rok. Ešte predtým však na rad prišiel posledný zástupca súčasnej generácie model GT3 RS, ktorý nastupuje vo svojej najvýkonnejšej a najrýchlejšej podobe.

Aero-dizajnové úpravy

Nové Porsche 911 GT3 RS nám automobilka odhalila prostredníctvom série fotografií. Exemplár so zelenou metalízou zachytený na okruhu odhaľuje hneď niekoľko dizajnových zmien. Tak napríklad prepracovaný predný nárazník, nové NACA otvory na kapote a v zadnej časti upravené krídlo a väčšie chladiace otvory.

Úpravy, ktoré model 911 GT3 RS podstúpil nie sú žiadnym dizajnovým výstrelkom. Všetky zmeny boli vykonané za účelom dosiahnutia čo najlepšej aerodynamiky a zároveň zvýšenia prítlaku.

Atmosférický šesťvalec

Srdcom modernizovaného Porsche GT3 RS je vzadu uložený atmosférický šesťvalec s objemom 4 litre. Jednotku naladenú na 383 kW (520 koní) je možné vytáčať až na neuveriteľných 9000 otáčok za minútu. Výsledkom je bleskové zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť 312 km/h . Motor spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou PDK, ktorá bola špeciálne kalibrovaná práve pre tento model. Zaujímavosťou je, že ide pravdepodobne o posledný atmosférický agregát použitý pod kapotou Porsche.

Samostatnou kapitolou je podvozok. Pri jeho konštruovaní boli využite skúsenosti z motoristického športu, a tak môžu zákazníci počítať s vylepšeným systémom natáčania zadných kolies. Spojenie vozidla s asfaltom samozrejme zabezpečujú špeciálne pneumatiky s rozmerom – vpredu 265/35 R20 a vzadu 325/30 R21.

Odľahčovacia kúra

Popri aerodynamických úpravách bolo rovnako dôležité znížiť hmotnosť vozidla. Inžinieri od Porsche kvôli odľahčeniu redukovali materiál zo zvukovej izolácie, štandardné sedačky nahradili karbónové a odľahčené sú aj výplne dverí. Ak by vám ani toto nestačilo, môžete si navoliť príplatkový balíček, v rámci ktorého budú tradičné materiály nahradené uhlíkovými kompozitami. Hmotnosť sa dá takýmto spôsobom znížiť až na 1430 kilogramov. Neodmysliteľnou súčasťou je tiež paket Clubsport, ktorý je pre okruhových nadšencov k dispozícii bez príplatku. Obsahom paketu sú šesťbodové bezpečnostné pásy, hasiaci prístroj a príprava pre odpojenie akumulátora.

Porsche 911 GT3 RS sa verejnosti ukáže už na blížiacom sa autosalóne v Ženeve. Objednať si ho môžete už teraz za sumu 195 137 eur.