Peugeot bude po rokoch súperiť s BMW! Oba prototypy vyzerajú úžasne

928
Zdroj: Peugeot, BMW

Peugeot a BMW vám možno neprídu ako priamo si konkurujúce subjekty, kedysi to však bolo úplne inak. Staré časy na nás možno opäť dýchnu spolu s novou vrcholovou kategóriou vyhlásenou FIA, LMDh, ktorá na okruhy prinesie nielen nové automobilky, ale aj nekompromisne športové hybridy.

Peugeot už avizoval svoje vozidlo pred časom, v posledných dňoch sa k nemu pridalo aj BMW.

Zdroj: BMW Press
Zdroj: BMW Press

Mníchovský čávo

Nemecký prototyp nesie názov M Hybrid V8, čo je vzletné pomenovanie toho, čo to vlastne je. Jeho livrej odráža dva účely, prvým je oslava päťdesiatich rokov fungovania divízie M a zároveň slúži ako kamufláž, ktorá zakrýva jemnejšie detaily. Bystrí si všimnú, že jej súčasťou sú rozmazané obrázky legendárnych pretekárskych áut, vrátane 3.0 CSL z roku 1976 a M1/C z roku 1981.

Prestrojenie nemôže zakryť veľkolepý tvar pretekárskeho auta s elegantnými svetlometmi s dvoma mierne naklonenými lištami podobnými tým z konceptu i Vision Circular. Od masívneho predného splitteru a priehľadných blatníkov až po obrovské zadné krídlo a difúzor je M Hybrid V8 rovnako zaujímavý ako ostatné doteraz odhalené prototypy LMDh. Dostáva novú interpretáciu M spätných zrkadiel a vedľa nezvyčajných zadných svetiel si všimnete aj vintage emblém Motorsport.

Zdroj: BMW Press
Zdroj: BMW Press

BMW M Hybrid V8 stojí na podvozku Dallara a môže sa pochváliť širokými ľadvinkami predstavujúcimi masku chladiča. Jeho pretekársky debut je naplánovaný na budúci rok v IMSA WeatherTech SportsCar Championship, pričom rozhodnutie o prihláške do Le Mans 2024 padne v dohľadnej budúcnosti. Čo sa týka údajov o výkone a rýchlosti, všetko, čo vieme, je len to, že vozidlo vznikne.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Strela zo Sochaux

Na druhej strane stojí Peugeot 9X8, o ktorom vieme oveľa viac než o BMW. Napríklad jeho výkony: 2,6-litrový prepĺňaný agregát s usporiadaním V6 a výkonom 697 koní dopĺňa elektromotor s výkonom 200 kW (268 k). Ešte vieme aj to, že podľa šéfov tímu už počas 25-dňového testovania ušiel viac ako 10 000 kilometrov a aj to, že to Stellantis s Le Mans myslí minimálne tak vážne, akoby mal ťažisko svojej produkcie vo Francúzsku. Jáj, aha.

Takže tu ich máme – dva impozantné stroje dvoch legendárnych automobiliek, ktoré kedysi pretekali nielen na trati, ale aj v predajoch. Peugeot v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch nemal problém vyrábať limuzínu 505 s pozdĺžne uloženým šesťvalcom a pohonom zadných kolies, rovnako tak bol všade, kde sa čo i len trocha pretekalo. V deväťdesiatych a nultých rokoch však prišiel útlm. Čaká nás teraz renesancia? To uvidíme o rok!