Peugeot 208 prešiel obnovou, verzia GTi je silnejšia

911

Nový Peugeot 208 sa bude pýšiť krajším predkom, na ktorom je osadený úplne nový nárazník s väčšou mriežkou chladiča a prepracovanými časťami okolo hmloviek. Na prvý pohľad si všimnete aj novú grafiku svetlometov s čiernym pozadím.

S iným rozložením diód sú nové aj svetlá v zadnej časti. Teraz s akoby 3D grafikou laby leva vyzerajú luxusnejšie a pripomínajú faceliftovanú limuzínu 508. “Dvestoosmička” bude osviežená tiež novými farbami a diskami, ich rozmery pokrývajú veľkosti od 15 do 17 palcov.

Na výber budú štyri benzínové motory. Atmosfericky plnené sú 1.0 a 1.2 PureTech, ich výkony sú 50 kW (68 k) a 60 kW (82 k). Agregáty 1.2 PureTech a 1.6 THP už využívajú prepĺňanie jedným turbom. Jedna-dvojka je nastavená na 81 kW (110 k), väčšia jedna-šestka disponuje výkonom 121 kW (165 k). Vyznávači nafty môžu siahnuť po jedinom 1.6 BlueHDi, ktorý však možno mať s 55, 74 alebo 88 kW (75, 100 a 120 k). V ponuke sú 2 manuálne a 2 automatické prevodovky. Väčšina motorizácii má spolupracuje so systémom štart/stop.

Veľký záujem o výkonnejšiu verziu variantu GTi, edícia 30th Anniversary, spôsobil to, že ponovom má bežné GTi 1,6-litrový turbomotor s výkonom 153 kW, teda 208 konských síl. Ten prechádza cez manuálnu prevodovku na predné kolesá. Nie je to veľký rozdiel, ale zrýchlenie by malo byť lepšie až o 3 desatiny sekundy. I keď to človek takmer nepocíti, v šprinte to zaváži.

Predaj bude odštartovaný v polovici júna 2015, výroba má prebiehať v Trnave a vo francúzskom Poissy. Podľa informácii z minulého roka by sme sa mali dočkať aj otvorenej verzie.

Vo Francúzsku prišiel čas na modernizáciu. Odniesol si to model Peugeot 208.