Odhliadnuc od nezvyčajného mena, nový kompaktný sedan nahrádza Lineu a podľa nás vyzerá celkom slušne. Množstvo menších sedanov je odvodených od už existujúcich hatchbackov a tým pádom s “prilepeným” zadkom to častokrát vedie k nie najkrajšiemu spojeniu či k proporčnej nevyváženosti, s výnimkou Audi A3 Sedan či Mercedes-Benz CLA. Ægea je ale postavená čisto a od základu ako sedan a tým pádom vyzerá prirodzene a elegantne.
Z hľadiska vonkajších dimenzii, nový “štvordverák” je dlhý 4500 mm, široký 1780 mm a vysoký 1480 mm. S rázvorom náprav dlhým 2640 mm nie je lídrom v kategórii, avšak na takú obľúbenú Octaviu stráca len 40 mm. Ani v objeme batožinového priestoru nie je svetoborcom, hodnota 510 litrov je však veľmi príjemné číslo.
FIAT Ægea bude môcť byť poháňaný jedným zo štyroch motorov. Na výber sú bližšie nešpecifikované dva benzínové a dva naftové agregáty s výkonovým spektrom od 70 po 88 kW (95 – 120 k). Medzi tými naftovými by mohla byť jedna-trojka a jedna-šestka Multijet II. K dispozícii bude tiež manuálna i automatická prevodovka. V tej najúspornejšej verzii si má Ægea pýtať menej ako 4 l nafty/100 km.
Na prvý dojem interiér taktiež pôsobí zaujímavo. Po dlhšom skúmaní si však všimnete akosi priveľa tlačidiel na volante. Tie sú jednou z možností ovládania multimediálneho systému Uconnect, ktorý pracuje cez 5” obrazovku. Ponúkne tiež audio streaming, hlasové ovládanie, konektivitu Bluetooth, AUX, USB i iPod a za príplatok vám FIAT dodá aj satelitnú navigáciu TomTom či zadnú parkovaciu kameru.
Príchod na trh je stanovený na november štartujúc v Turecku, po ktorom bude nasledovať ďalších 40 štátov v rámci Európy, Stredného východu a Afriky.
FIAT stiahol plachty z úplne nového štvordverového modelu, ktorý príde aj do Európy.