Nový Peugeot 5008 nasleduje zmeny modelu 3008, no líši sa ponukou motorov

704
Zdroj: Peugeot

Po modeli 3008 spoznávame v tesnom závese modernizovaný Peugeot 5008. Priestrannejší model sa nelíši od svojho kratšieho súrodenca len dĺžkou či možným počtom pasažierov na palube ale aj ponukou motorizácií.

V rýchlosti je nutné spomenúť, že model 3008 a Peugeot 5008 sú prakticky rovnaké autá s rovnakými interiérmi a momentálne aj totožným poľom noviniek v rámci faceliftu.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Kým však model 3008 dostanete vo verziách plug-in hybrid a s výkonom až 221 kW/300 koní, v prípade modelu 5008 takúto možnosť neregistrujeme. Táto chýbajúca možnosť je však zastúpená obľúbenejším riešením.

Nová tvár

Podobne ako model 3008 aj 5008 prichádza s novou prepracovanou prednou maskou a svetlami. Pre verzie GT a GT Pack je pripravená špecifická maska chladiča, ktorá ich odlišuje od zvyšku ponuky. Emblémy týchto verzií sú pozmenené a dostanete ich až s 19-palcovými diskami kolies.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Predné svetlomety sú vybavené technológiou LED už v základnej výbave a nechýba ani denné svietenie v tvare levích zubov. Nové redizajnované zadné svetlá využívajú Full LED technológiu vrátane cúvacieho svetla, zachovávajú si typický tvar levích pazúrov, kým novinkou majú byť prítomné dynamické smerovky. Zadné svetlomety sú oproti predošlej verzii zatmavené dymovým sklom.

Futuristickejší i-Cockpit, luxusnejší interiér

Za svoj úspech vďačí Peugeot 5008 taktiež výnimočnému interiéru. Súčasťou 12,3-palcového digitálneho prístrojového panelu, ktorý je plne prispôsobiteľný a konfigurovateľný, je aj technológia „Normally Black“ pre kvalitnejšie zobrazovanie s lepšou čitateľnosťou a kontrastom.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Nový stredový displej má uhlopriečku 10 palcov. Má vysoké rozlíšenie a je vybavený sériou siedmych elegantných klávesov, respektíve “páčkových prepínačov”, umožňujúcich jednoduchý a priamy prístup k najdôležitejším komfortným funkciám: rádiu, klimatizácii, 3D online navigácii s hlasovým ovládaním, základným nastaveniam vozidla, telefónu, mobilným aplikáciám, a varovným svetlám.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Nové typy čalúnenia zahŕňajú poťahy Red Nappa vo verziách GT/GT Pack alebo vyhotovenie Mistral Black Alcantara s brúsenou kožou. Batožinový priestor zostáva aj naďalej gigantický a v rámci svojej triedy patrí medzi absolútnu špičku s objemom 780 litrov.

Zatiaľ žiadny hybrid

Z hľadiska jazdných asistentov pribudlo niekoľko riešení, ako napríklad nočné videnie, rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek čítajúce symboly ako STOP či zákaz predbiehania alebo núdzové brzdenie aktívne od 5 do 140 km/h.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

V ponuke motorizácii nájdete trojvalcový 1,2-litrový motor s výkonom 96 kW/130 koní a možnosťou voľby medzi 6-stupňovým manuálom a skvelým 8-stupňovým automatom. Samozrejme, že v ponuke benzínových pohonov nájdete aj štvorvalec, konkrétne, 1,6-litrový turbomotor s výkonom 132 kW/180 koní s 8-stupňovým automatom v základe.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Naftový motor BlueHDi 130 dostanete s výkonom 96 kW/130 koní a voľbou medzi 6-stupňovým manuálom a 8-stupňovým automatom. Na rozdiel od modelu 3008 síce 5008 neponúkne verzie HYBRID a HYBRID4, no v katalógu nájdete 2-litrový naftový štvorvalec s výkonom 132 kW/180 koní a s automatickou prevodovkou v základnej výbave.

Nový SUV Peugeot 5008 sa v Európe začne predávať koncom roku 2020. Vyrába sa vo Francúzsku v továrni v Sochaux a v Rennes.