Nový motor od Volkswagenu dostane turbo z Porsche 911

764

Nemecká automobilka odhalila väčšinu detailov o novej generácii motorov TSI. S označením EA211 TSI evo engine bude tento jeden a pol liter (1.5 TSI) dostupný v dvoch výkonnostných verziách.

Slabšia z verzií naladená na 95 kW (130 koní) ponúkne skvelú pružnosť už od nízkych otáčok, nižšiu spotrebu paliva v porovnaní so staršou generáciou 1.4 TSI (90 kW). Asi najväčšou zaujímavosťou je zavedenie turbodúchadla s premennou geometriou turbíny (VTG), čo používa napríklad nové Porsche 718 a 911 Turbo.

Silnejší variant ponúkne 110 kW (150 koní), zaujímavý je tiež kompresný pomer s hodnotou 12,5:1, pričom oba motory pracujú v Millerovom spaľovacom cykle. Ku zvýšeniu efektivity a výkonu došlo aj vďaka úpravám agregátu. Tento agregát, podobne ako posledná generácia ponúkne funkciu odpojenia dvoch valcov a to v oboch variantoch. Je to taktiež prvý krát, čo je systém vstrekovania nastavený na tlak 350 barov. Čím vyšší tlak tým nižšie hodnoty produkovaných emisií.

V blízkej dobe sa očakáva, že táto motorizácia úplne nahradí súčasnú generáciu motorov s označením 1.4 TSI a to v modeloch Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Seat Leon a Audi A3.

Koncern Volkswagen čoskoro nahradí súčasnú generáciu motorov 1.4 TSI úplne novým agregátom. Novinka so systémom preplňovania od Porsche bude výkonnejšia a zároveň úspornejšia.