Novú Hondu CR-Z by nemal trápiť nedostatok výkonu

547

Honda CR-Z mala predstavovať nástupcu typu CR-X, ktorý bol malým ľahkým športovým kupéčkom. Model CR-Z mal všetky potrebné predpoklady na to byť úspešným pokračovateľom tejto koncepcie, avšak chýbala mu len jediná vec – výkon. To je dôvod, prečo bol tento automobil stiahnutý z európskeho a austrálskeho trhu. Veď kto by chcel krpaté kupé reálne pre dvoch, ktoré jazdí za nízku spotrebu a so slabou dynamikou.

Našťastie, Japonci sa nechcú vzdať tohto modelu a plánujú doň investujú ďalšie peniaze a úsilie. Podľa posledných správ to vyzerá tak, že sa poučili a pod kapotu novej generácie vložia podstatne väčšiu porciu koní. Špekuluje sa o použití nového dvojlitrového turbomotora i-VTEC zo Civicu Type R so zníženým výkonom na približne 210 kW (285 k). To je podstatne viac ako cca. 120 koní z hybridnej sústavy jedna-päťky a elektromotora súčasnej odchádzajúcej verzie.

Taktiež sa hovorí, že nová CR-Z by sa už nemala zakladať na podvozku Jazzu, ale Civicu, len s kratším rázvorom o 100 mm. Karoséria by teda mala narásť a dizajnový jazyk má byť zdieľaný s hore spomenutým kompaktným hot-hatchom a typom NSX. Dokonca sa spomína aj nové meno, Civic CR-Z.

Technické parametre aspoň zatiaľ vyzerajú veľmi slušne. Vôbec sa však nemusia zhodovať s realitou, ktorá príde. Ako sa to nakoniec vyvinie, zistíme približne do dvoch rokov.

Honda má v pláne kompletne prekopať športiak CR-Z. Pravdepodobne sa bude zakladať na väčšej platforme so silnejším agregátom.