Nové štúdie ukazujú pokles lojality zákazníkov k značkám

697
Zdroj: Ilustračná

Pre automobilovú značku má lojalita zákazníkov cenu zlata. Lojalita už ale nie je to, čo bývala, keďže ponuka produktov je stále pestrejšia. Faktor kolísajúcich cien, vysokých úrokových sadzieb a dlhého čakania na doručenie napomáhajú faktu, že vernosť zákazníkov jednej značke klesá.

Nedávna štúdia J.D. Power dospela k záveru, že automobilky majú čoraz ťažšie si udržať svojich zákazníkov. Jedným z neočakávaných vedľajších účinkov nedostatku mikročipov je, že spotrebitelia, ktorí si nechali svoje vozidlá dlhšie, ako boli zvyknutí, idú ku konkurencii vyskúšať niečo nové.

Zdroj: Ilustračná
Zdroj: Ilustračná

Zmeny nastali po tom, keď sa dostupnosť vozidiel zvýšila a na trh sa dostalo viac možností, lojalita medzi značkami ako celkom zaznamenala pokles. Okrem toho boli majitelia pripútaní k svojim vozidlám dlhšie ako zvyčajne v dôsledku pokračujúcich prerušení v dodávateľskom reťazci, čo malo za následok výskytu problémov so svojimi vozidlami. Tento nedávny súbeh faktorov zjavne viedol niektorých spotrebiteľov k tomu, aby vyskúšali model s iným znakom na kapote. Myšlienka je taká, že predtým by majitelia vymenili svoje vozidlo skôr, ako sa vyskytli problémy, čo by ich priviedlo späť k rovnakej značke, pretože sa ukázalo ako spoľahlivé.

Zdroj: Porsche
Zdroj: Porsche

Najlojalnejších má Porsche

J.D. Power analyzovala údaje o výmene vozidiel od septembra 2022 do septembra 2023, aby zostavila zoznam značiek, ktorým sú kupujúci nových áut najvernejší. Porsche viedlo v segmente prémiových áut už druhý rok po sebe s mierou lojality 56,8 percenta. Na druhom mieste skončil Mercedes-Benz s 50,5 percentami. V segmente prémiových SUV viedli Volvo a BMW s 56,5 a 56,1 percentami lojality.

Zdroj: Ilustračná
Zdroj: Ilustračná

V segmente masovo vyrábaných automobilov je na vrchole Toyota so 60 percentami a druhá Honda s 55 percentami. Medzi kupujúcimi SUV má najvyššiu mieru lojality Subaru 61,1 percenta, zatiaľ čo v tesnom závese je Toyota so 60,5 percentami. V segmente pickupov vedie Ford s mierou 64,6 percenta, čo je najvyššie skóre v štúdii.

Zdroj: Ilustračná
Zdroj: Ilustračná