Pre automobilovú značku má lojalita zákazníkov cenu zlata. Lojalita už ale nie je to, čo bývala, keďže ponuka produktov je stále pestrejšia. Faktor kolísajúcich cien, vysokých úrokových sadzieb a dlhého čakania na doručenie napomáhajú faktu, že vernosť zákazníkov jednej značke klesá.
Nedávna štúdia J.D. Power dospela k záveru, že automobilky majú čoraz ťažšie si udržať svojich zákazníkov. Jedným z neočakávaných vedľajších účinkov nedostatku mikročipov je, že spotrebitelia, ktorí si nechali svoje vozidlá dlhšie, ako boli zvyknutí, idú ku konkurencii vyskúšať niečo nové.
Zmeny nastali po tom, keď sa dostupnosť vozidiel zvýšila a na trh sa dostalo viac možností, lojalita medzi značkami ako celkom zaznamenala pokles. Okrem toho boli majitelia pripútaní k svojim vozidlám dlhšie ako zvyčajne v dôsledku pokračujúcich prerušení v dodávateľskom reťazci, čo malo za následok výskytu problémov so svojimi vozidlami. Tento nedávny súbeh faktorov zjavne viedol niektorých spotrebiteľov k tomu, aby vyskúšali model s iným znakom na kapote. Myšlienka je taká, že predtým by majitelia vymenili svoje vozidlo skôr, ako sa vyskytli problémy, čo by ich priviedlo späť k rovnakej značke, pretože sa ukázalo ako spoľahlivé.
Najlojalnejších má Porsche
J.D. Power analyzovala údaje o výmene vozidiel od septembra 2022 do septembra 2023, aby zostavila zoznam značiek, ktorým sú kupujúci nových áut najvernejší. Porsche viedlo v segmente prémiových áut už druhý rok po sebe s mierou lojality 56,8 percenta. Na druhom mieste skončil Mercedes-Benz s 50,5 percentami. V segmente prémiových SUV viedli Volvo a BMW s 56,5 a 56,1 percentami lojality.
V segmente masovo vyrábaných automobilov je na vrchole Toyota so 60 percentami a druhá Honda s 55 percentami. Medzi kupujúcimi SUV má najvyššiu mieru lojality Subaru 61,1 percenta, zatiaľ čo v tesnom závese je Toyota so 60,5 percentami. V segmente pickupov vedie Ford s mierou 64,6 percenta, čo je najvyššie skóre v štúdii.