Nové Porsche Cayenne oficiálne predstavené v továrnom múzeu v Zuffenhausene

Atletický dizajn, nižšia hmotnosť a modernejšie technológie. Luxusné SUV Porsche Cayenne prichádza v tretej generácii.

1065

Tretí Cayenne je oficiálne vonku! Luxusné nemecké SUV síce na prvý pohľad vyzerá ako evolúcia, no netreba sa nechať zmiasť, ide o úplne nové auto. Dizajn vozidla si na starosť zobral Michael Mauer, o exteriér sa postaral Peter Varga a interiéru velil Ivo van Hulten. Poďme však pekne po poriadku.

Štíhlejší dizajn

Nové Porsche Cayenne pôsobí už napohľad štíhlejšie a športovejšie. Sám Mauer prehlásil, že dizajn novej generácie je aj vďaka zníženej streche elegantnejší a atletickejší. V prednej časti zaujme trojica lamiel a väčšie otvory nasávania, odlišné sú všetky LED svetlomety vrátane úzkych v zadnej časti, ktoré odkazujú na model Panamera Sport Turismo. Čo sa týka obutia auto môže byť postavené na 19 až 21-palcových diskoch kolies.

V kabíne nájdeme trojramenný športový volant, tachometer pred vodičom je aj naďalej analógový a po bokoch ho dopĺňajú dva digitálne budíky. Dizajnovými zmenami prešla aj stredová konzola, infotainment má 12,3-palcovú dotykovú obrazovku, chýbať nebude ani štvorica USB vstupov a wifi hotspot. V ponuke príplatkovej výbavy si milovníci hudby budú môcť vybrať zo špičkových audiosystémov Bose a Burmester. Objem batožinového priestoru má 770 litrov.

Rad asistentov

Na palube samozrejme nebude chýbať ani armáda asistenčných systémov. Vodičovi v jazde pomôže autonómne brzdenie, adaptívny tempomat, asistent pre udržanie v jazdnom pruhu, nočné videnie, detekcia chodcov a detí. O brzdenie sa postarajú kotúčové brzdy s vrstvou karbidu Wolframu, ktoré zvyšujú trenie a znižujú opotrebenie. Vrchol ponuky tovria samozrejme karbón keramické brzdy.

Nižšia hmotnosť

Porsche sa pri vývoji pohralo aj s podvozkom, ktorý vo väčšom množstve využíva hliník, vďaka čomu je vozidlo ľahšie (v priemere o 65 kilogramov). Odpruženie nového Cayennu je vzduchové s troma komorami, modelu S však nebudú chýbať adaptívne tlmiče.

Model Cayenne debutuje s prepĺňanými šesťvalcami. Základný trojliter má 250 kW (340 koní) a 450 Nm krútiaceho momentu. Výkon na asfalt prenáša Cayenne pomocou osemstupňovej prevodovky Tiptronic. Z nuly na stvoku sa Cayenne s balíčkom Chrono rozhýbe za 5,9 sekundy. Silnejší variant S ťaží z dvakrát prepĺňaného šesťvalca 2,9. Ten ponúka výkon až 324 kW (440 koní). Šprint zvládne tesne pod 5 sekúnd a maximálna rýchlosť dosahuje 265 km/h.

Za model Cayenne si Porsche opýta od 74 828 eur. Špecifikácia model S stojí necelých 92 tisíc eur.