Nová Mazda 6e: Budúcnosť je elektrická!

608

Na autosalóne v Bruseli zažila premiéru dlho očakávaná japonská novinka – štvrtá generácia manažérskeho sedanu Mazda 6. Na príchod tohto auta sa čakalo 11 rokov, veď tretia generácia bola predstavená už v roku 2012 a nikto nevedel, či „šestka“ v Európe kvôli emisným normám neskončí úplne. Neskončí, ale vlastne tak trochu aj áno. 

Ani SUV, ani sedan so šesťvalcom. Novinka nesie názov Mazda 6e a ide o čisto elektrický liftback. V podstate Mazda mierne modifikovala model EZ-6, ktorý už predáva na čínskom trhu. Platí tiež, že európska Mazda 6e vznikla v spolupráci s čínskou značkou Changan a má svojho „koncernového“ súrodenca, ktorého v Číne poznajú ako Deepal L07.

Nebojácne do útoku

Japonská novinka má karosériu dlhú 4 921 mm, na šírku meria 1 890 mm a je 1 485 mm vysoká. Rázvor osí kolies konštruktéri natiahli na 2 895 mm. V rámci dizajnu exteriéru je jasne vidieť snaha o nadviazanie na výzor predchádzajúcej generácie, ktorá mala v Európe úspech. Po novom sú však krivky oblejšie a celkové tvary karosérie hladšie. Najpravdepodobnejším dôvodom bude aerodynamika a na prvý pohľad by sme povedali, že najväčším konkurentom pre Mazdu by mohol byť Volkswagen ID.7.

Pohľad do interiéru prezrádza, že hlavnú úlohu hrá minimalizmus. Jasne dominantným prvkom je stredová 14,6-palcová obrazovka, ktorú dopĺňa 10,2-palcový displej pred vodičom a nechýba ani head-up displej. Zaujal nás tiež luxusne pôsobiaci dvojramenný volant, ten sa dizajnérom podaril. Japonská automobilka hovorí, že vnútorný priestor očarí svojou vzdušnosťou a vďaka panoramatickej streche je interiér pekne presvetlený.

Batožinový priestor má síce papierový objem iba 330 litrov, avšak ďalších 70 litrov má Mazda 6e pod prednou kapotou. Predné sedadlá majú integrovanú hlavovú opierku, sú vyhrievané aj odvetrávané. Mazda je dlhodobo známa tým, že nešetrí na materiáloch ani na spracovaní a prémiového charakteru sa nevzdáva ani v prípade elektrickej novinky.

V dvoch verziách 

Do Európy príde Mazda 6e v dvoch verziách. Tá „klasická“ bude mať elektromotor s výkonom 190 kW (258 k) a najvyšším krútiacim momentom 320 Nm. Disponovať bude batériou s kapacitou 69 kWh, ktorá sa dokáže nabíjať výkonom až 200 kW. Výrobca hovorí o dojazde na úrovni 479 km a o zrýchlení pod 8 sekúnd.

Druhá veria je označená ako Long Range, má väčšiu batériu s kapacitou 80 kWh a dojazd vyšší o takmer 80 kilometrov. Nevýhodou ale môže byť, že väčší akumulátor sa dokáže nabíjať výkonom najviac 95 kW, čo je výrazne menej ako pri štandardnej verzii. A aj elektromotor roztáčajúci zadné kolesá je slabší – vo verzii Long Range má výkon 180 kW (245 k). O cene zatiaľ oficiálne nemáme žiadne informácie. Chodbové reči však hovoria, že Mazda 6e bude u nás stáť najmenej 40-45 tisíc eur.