Nová Honda NSX: oživenie legendy

829

Po dlhých rokoch sľubovania, koncepte z roku 2012, zhorenom prototype a oznámení, že novú NSX spoznáme už na NAIAS 2015, je konečne tu. Nová Honda NSX.

Dimenzie a materiály
Karoséria nového japonského superšportu má 4 470 mm na dĺžku, 1 940 mm na šírku a 1 215 mm na výšku, s rázvorom dlhým 2 630 mm. Oproti konceptu sa rozmery zmenili len o pár milimetrov, avšak oproti prvej generácii je novinka o 45 mm dlhšia, o 130 mm širšia, ale zas aj o 45 mm vyššia. Vzdialenosť náprav taktiež narástla, konkrétne až o 280 mm.

Výrobca hovorí, že telo novej generácie je ultratuhé a ľahké vďaka využitiu viacerých materiálov. Ultravysokopevnostná oceľ je samozrejmosťou, k nej bol pridaný taký hliník a aj uhlíkové vlákna. Diely karosérie sú z kompozitných materiálov (SMC) a tiež hliníka. Všeobecne by voz mal byť najnižšie ťažisko v triede.

Sofistikovaný pohon
Japonci sa nezapreli a znova priniesli niečo veľmi zaujímavé. V súvislosti s obľúbenou elektrifikáciou automobilov sa aj tento dočkal elektromotora. Teda troch.

Najdôležitejším prvkom pohonnej jednotky je v strede a pozdĺžne uložený vidlicový šesťvalec rozovretý do uhla 75° s rozvodom DOHC a prepĺňaním dvojicou turbodúchadiel. Motor má motoršportom inšpirovaný kompaktný ventilový systém a mazanie so suchou olejovou vaňou, čo taktiež znížilo ťažisko vozu. Agregát je kombinovaný s novou deväťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

“Zelenú” časť techniky tvorí trojica elektrických motorov. Jeden pracuje priamo medzi konvenčnou motorizáciou a prevodovkou, zvyšné dva sa starajú o predné kolesá. Oba vedia dávkovať svoju silu na kolesá nezávisle od druhého, čím vlastne vytvárajú jav zvaný “torque vectoring”. Kombinovane má výkon prekračovať hodnotu 550 k.

Kolesá a brzdy
Obutím tohto hybridného superšportu budú športové gumy s rozmermi 245/35Z R19 vpredu a 295/30Z R20 vzadu, ktoré majú obopínať hliníkové zliatinové disky.

O brzdné účinky sa v takýchto prípadoch nemôže starať nič iné než vysokovýkonná karbón-keramická brzdová sústava s prednými 6-piestikovými a zadnými 4-piestikovými strmeňmi.

Nebude chýbať dnes veľmi obľúbený systém zmeny jazdných režimov, ktorý úpraví reakcie motora, prevodovky, správanie sa podvozka a príp. i zosilní zvuk šesťvalca. Dostupné módy budú zvané Quiet, Sport, Sport+ a Track.

Cena a prvé dodávky
Nakoľko automobilka ešte neposkytla technické a ani dynamické údaje, predpokladáme, že sa ich dočkáme tesne pred spustením predaja. Ten sa začne už toto leto a prvé objednané vozy budú hotové v treťom až štvrtom štvrťroku t. r. O cene sa zatiaľ len špekuluje, no mala by byť na úrovni okolo $ 150 000, čo je zhruba 127 tisíc eur.

Druhá generácia Hondy NSX je konečne hotová. Jej debut sa koná práve teraz na detroitskom autosalóne, pričom automobilka začne prijímať objednávky už v lete 2015.