Nissan GT-R LM Nismo bude pretekať na Le Mans

1426

Telo automobilu je tvorené karbón-kompozitnými panelmi. Na pôdoryse auto zaberá 4 645 mm do dĺžky a 1 900 mm do šírky a v najvyššom bode má od zeme len 1 030 mm. Celková hmotnosť činí len 880 kg.

Vpredu umiestnený predné kolesá poháňajúci motor bol vyvinutý od 3,8-litrového šesťvalcového agregátu Nissanu GT-R R35, tu má však objem zmenšený na 3 litre. Zachoval si však dvojité prepĺňanie a spolu s elektrickou sústavou KERS (kinetic energy recovery system) má produkovať cez 1 200 konských síl.

“Le Mans poháňa inovácie, takže úspech na trati vedie k väčším inováciám v našom portfóliu cestných modelov. Sme deti v Le Mans. Naši oponenti sú tí najlepší na svete, avšak sme pripravení,” hovorí Roel de Vries, globálny riaditeľ marketingu a stratégie značky Nissan.

Nakoľko váha vozu hrala najdôležitejšiu úlohu pri vývoji, rovnako ako karoséria, tak aj ostatné časti boli uspôsobené pre čo najnižšiu hmotnosť. Polykarbonátové čelné okno, magnéziové kované disky BBS s priemerom 16” a obutím Michelin či ľahký hasiaci prístroj sú toho dôkazom, nehovoriac o menšom motore. Brzdnú sústavu tvoria šesť- a štvorpiestikové strmene s aktívnym brzdným systémom typu “brake-by-wire” (brzdenie káblom). Nechýba aerodynamické prítlačné krídlo s nastaviteľnou polohou.

Prvýkrát sa GT-R LM Nismo objaví na trati na pretekoch na Silverstone (Veľká Británia), neskôr bude aj na Circuit de Spa-Francorchamps v Belgicku, na 24-hodinovke na Le Mans či dokonca na Severnej slučke Zeleného pekla. Nissan s ním bude pretekať aj v krajinách ako USA, Japonsko, Čína či v oblasti Stredného východu.

Divízia Nissan Motorsport vytvorila závodný špeciál Nissan GT-R LM Nismo, ktorým bude bojovať o víťazstvo na svetových vytrvalostných pretekoch, vrátane Le Mans 24h.