Najkrajšia Octavia Combi na svete? Táto úprava je príliš blízko dokonalosti

6549

Pre niekoho je tuning o tom, že auto posadí na nižšie pružiny a tvrdšie tlmiče, niekto zasa rád prelistuje katalóg a vyberie svojmu autu nové nárazníky podľa chuti. Ale potom sú tu ľudia ako angličan Andy Cowley, ktorý zobral Octaviu Combi a prerobil ju na takmer pretekárske vozidlo. Pretože je skrátka taký.

Priznám sa, že na obrázky tejto Octavie som narazil na sociálnych sieťach v utorok večer a nedala mi spať, takže som toho o nej pre vás zistil viac. Nech sa páči!

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andy Cowley (@sandypants_27)

Super Touring

Čím sa takto upravená Octavia líši od ostatku sveta je to, že jej úprava má koncept. V deväťdesiatych rokoch sa v Anglicku stali čoraz populárnejšími preteky cestných automobilov série BTCC. Pretekal v nej napríklad Ford Mondeo, Peugeot 406 alebo Volvo s kombíkom radu 850, až táto séria zmutovala v európsku sériu Super Touring. Škoda Auto v tejto sérii nepretekala.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andy Cowley (@sandypants_27)

Ale ako by to vyzeralo, keby náhodou áno? S touto premisou začal Andy tvoriť svoje vysnené vozidlo, ktoré malo byť pôvodne štvorkovým Golfom, no ako sa zveril magazínu Fast Car, Octavia bola lacnejším variantom. Základnú stavbu započal na dieselovom exemplári, no keď ho na diaľnici vodič druhej dodávky stotálkoval, rozhodol sa kúpiť potentnejší kus s motorom 1.8 20V Turbo a stavbu dokončiť poriadne – Octavia mu skrátka prirástla k srdcu.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andy Cowley (@sandypants_27)

Od podlahy po strop

A aké úpravy by sme na tejto Octavii našli? Asi všetky, jej majiteľ je totiž trocha pedant. Auto bolo odstrojené až na holý plech a znova nastriekané lakom Chalk Grey od Porsche, v tomto procese tiež museli byť jemne vyrezané niektoré súčasti karosérie, aby to umožnilo výrazne nízky posed vozidla na ceste, ktorý je pre seriál Super Touring taký typický. Ale nebojte sa, podvozok Octavie je vzduchový, takže by sa s autom malo dať aj normálne jazdiť.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Chuff (@wellchuffedmedia)

Výfuk sa tiež presunul na bok, do zadného ľavého prahu dverí, a blatníky vyplnili 19″ disky kolies, ktoré presne lícujú s o 20 milimetrov ručne vytiahnutými blatníkmi. Vnútri to však už taký pretekár nie je. Teda ako sa to vezme – je tu pretekársky polorám, veľa semišu a dve škrupinové sedadlá, ktoré naznačujú rýchlu jazdu, ale aj 2DIN rádio Kenwood a niekoľko subwooferov. Pozornému oku neunikne ani panel klimatizácie Climatronic.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Andy Cowley (@sandypants_27)

Čo sa týka polepu, ten bude variabilnou záležitosťou. Zatiaľ, čo v rozhovore pre Fast Car môžeme vidieť tradičné polepy z DTM s tématikou TicTac-u, v nedávnej sérii obrázkov bola Octavia zachytená v polepe HKS. Tak či onak by sme si mali položiť otázku – nie je toto náhodou najdokonalejšia Octavia prvej generácie, ktorú sme zatiaľ videli? Osobne si myslím, že áno.