Mitsubishi prinesie do Tokia zábavnú škatuľku a buginu s turbínou

113
Mitsubishi MI-TECH AUTOGRÁTIS

Mitsubishi určite nespí! Kde inde to ukázať svetu, ako na domácej pôde. Na autosalón v Tokiu si preto japonská automobilka pripravila dve nové štúdie: Hybridnú buginu s plynovou turbínou a malý Kei car, ktorý je slušne uletený aj na japonské pomery.

Prvý menovaný exponát nesie meno MI-TECH Concept a Mitsubishi ho veľmi rado nazýva SUV, aj keď podľa môjho skromného názoru by na to muselo mať dvere. Ale dobre Mitsubishi, kam tým mieriš.

Baywatch menom MI-TECH

MI-TECH Concept zhmotňuje slogan automobilky „Drive your Ambition“ v podobe elektrickej buginy, ktorá má priniesť bezkonkurenčnú radosť z jazdy a istotu na všetkých povrchoch a za všetkých podmienok. Malý elektrifikovaný koncept SUV poháňa nové, ľahšie a o poznanie bizarnejšie plug-in hybridné (PHEV) ústrojenstvo s pohonom 4×4 na báze 4 elektromotorov. Nazývajú to „Quad Motor with Dual Motor AYC“ a je to riešenie, ktoré umožňuje privádzať na každé z kolies optimálny krútiaci moment.

Mitsubishi MI-TECH AUTOGRÁTIS
Koncept vyzerá veľmi atraktívne a dáva jasne najavo, že obsahuje až štvoricu elektromotorov.

Systém pohonu PHEV s ľahkou a kompaktnou jednotkou prešiel optimalizáciou pre malé SUV; namiesto klasického riešenia, kde energiu vyrába konvenčný spaľovací motor, je tu použitý systém generátora poháňaného plynovou turbínou. To vodičovi umožňuje jazdu čisto v EV móde alebo v režime sériového hybridného pohonu; systém sprostredkuje hladké a agilné jazdné schopnosti, ktoré sú pre hybridné vozidlá charakteristické.

Mitsubishi Engelberg AUTOGRÁTIS
Okrem konceptu MI-TECH a Super Height Kei Car Concept prinesú do Tokia aj štúdiu Engelberg zo Ženevy.

Štúdia MI-TECH Concept využíva pohon 4WD s dvoma elektromotormi na každej náprave. To umožňuje privádzať na každé z kolies optimálny krútiaci moment – a to zasa vodičovi prináša požadovanú istotu v podobe precíznej ovládateľnosti pri každodenných jazdách v meste, rovnako tak ako rýchle reakcie a vlastnosti pri výpravách do terénu.

Šialený aj medzi Kei Cars

Z nejakých príčin patrím k tým Európanom, ktorí maličké japonské Kei Cars skrátka milujú. Pre tých, ktorí nevedia: Kei Cars sú autá s pôdorysom najviac 3,4 m x 1,48 m, pričom ich motor s maximálnym objemom 660 kubických centimetrov nesmie vyrábať viac ako 47 kW. A sú veľmi obľúbené, pretože sú daňovo slušne zvýhodnené.

Mitsubishi SUPER HEIGHT K-WAGON AUTOGRÁTIS
Mitsubishi chce, aby ste hneď z názvu vedeli, o čo ide: názov štúdie je v preklade „Super Vysoké Kei Auto Kombi“.

Štúdia Super Height K-Wagon Concept ponúka priestornú kabínu, typickú pre tento segment, a súčasne sprostredkuje jazdné schopnosti a funkčnosť očakávanú v danej kategórii. Dizajn s prvkami SUV zase vyjadruje dnešný charakter značky.

Okrem toho ponúka všetky bezpečnostné fičury dneška: dokáže sa držať v jazdnom pruhu na diaľnici, hostí aj systém zmierňovania následkov čelnej kolízie pomocou brzdenia, systém proti nechcenému zrýchleniu vozidla a ďalšie systémy aktívnej bezpečnosti, vďaka ktorým tento automobil spĺňa odporúčania SAPO CAR japonského Ministerstva hospodárstva, obchodu so zaradením do kategórie „S Wide“ Sapo Car (Safety Support Car).

Mitsubishi Engelberg AUTOGRÁTIS
Štúdia Engelberg predznamenáva podobu nového Outlandera.

Okrem toho prinesie Mitsubishi na stánok aj štúdiu Engelberg Tourer, ktorú sme mali možnosť vidieť už v Ženeve.

Zdroj: Mitsubishi, Giphy