Mitsubishi ASX sa zmenilo na nepoznanie

1366

Áno, čítate správne – zmenilo sa. Nie, naozaj nejde o novú generáciu. Je to len ďalší facelift, ktorý však zásadne zmenil dizajn tohto populárneho kompaktného SUV.

Mitsubishi ASX prišlo na trh v roku 2009. Už je to teda skoro 10 rokov, čo sa vyrába. Napriek svojmu veku sa však stále teší veľkej obľube. Za necelých 10 rokov Mitsubishi predalo vyše 1,32 milióna kusov toho modelu, čo z neho robí tretí najpredávanejší model značky Mitsubishi. Dizajn karosérie teraz prešiel zásadnou premenou v duchu filozofie „Robustný a inteligentný”, ktorá je vyjadrením celosvetového sloganu Mitsubishi „Drive your Ambition“.

Podľa najnovšej „módy“

Nové ASX predstavuje ďalšiu fázu vývoja dizajnovej koncepcie Dynamického štítu („Dynamic Shield“) od Mitsubishi zameranú na stvárnenie prednej časti vozidla. Nárazník obopínajúci prednú časť zhmotňuje ústredný ochranný tvar, zatiaľ čo pravouhlé vodorovné zvislé krivky masky chladiča a ochranného krytu pod nárazníkom vyjadrujú pevnosť a odolnosť. Vďaka novému štylistickému stvárneniu je kapota hlbšia, čím prispieva k výraznejšiemu vzhľadu celej prednej časti. Charakteristický vzhľad vozidla Mitsubishi pri pohľade spredu ešte viac zvýrazňuje markantné usporiadanie LED svetiel so smerovými a hmlovými svetlami po okrajoch nárazníka.

Aj v zadnej časti sa môže modernizované ASX pochváliť združenými LED svetlami (s výnimkou smerových svetiel) v elegantnom prevedení, ktoré sa ťahá naprieč celou šírkou vozidla pre zdôraznenie širokého postoja. K robustnému výzoru prispieva aj ochranný prvok na nárazníku.

Neodmysliteľnou súčasťou každého faceliftu je aj rozšírenie palety lakov karosérie a tento nie je vynímkou. ASX je teraz k dispozícii vo výrazne sviežom a žiarivom odtieni Red Diamond, športovom a vitálnom odtieni Sunshine Orange, resp. v elegantnom a kultivovanom odtieni Oak Brown.

Väčší displej

Asi jedinou novinkou v interiéri je vylepšený audiosystém SDA (Smartphone-link Display Audio), ktorý teraz ponúka pokročilejšie funkcie konektivity. Uhlopriečka displeja sa zväčšila zo 7 na 8 palcov. Poteší aj fakt, že na obrazovke systému SDA možno ponovom prehrávať aj videá uložené na USB pamäťových zariadeniach (iba pri stojacom vozidle pochopiteľne). Vozidlá v najvyššej výbave navyše  štandardne ponúkajú navigačný systém Tom Tom.

Pripojením na internet cez smartfón sú teraz k dispozícii dopravné informácie v reálnom čase. Čoskoro bude k dispozícii aj aplikácia využívajúca informácie z tachometra, počítadla kilometrov a výstražných kontroliek, rovnako tak ako ďalšie palubné údaje vozidla. Aplikácia bude napr. kontrolovať zostávajúce palivo a navedie vodiča k najbližšej čerpacej stanici; taktiež bude ponúkať pokyny k optimálnej údržbe a prehliadkam.

Väčší motor

Na európskych trhoch bude ASX poháňané motorom 2.0 16v MIVEC, ktorý bude spolupracovať s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s bezstupňovým (CVT) ústrojenstvom INVECS-III so šiestimi predvolenými virtuálnymi stupňami s režimom športového radenia. Zákazníci môžu voliť medzi pohonom predných alebo všetkých kolies.