Mercedes-Benz Star Experience: Ako vyzerá deň s hviezdami na Slovakia Ringu?

1490
Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS

Existujú novinárske prezentácie, od ktorých zhruba viete, čo môžete čakať. No a potom je tu Mercedes-Benz Star Experience – akcia, ktorá predbehla moje očakávania podobne, ako schopnosti áut zo Stuttgartu.

Slnečné počasie vystriedalo počasie o niečo menej slnečné, no na druhej strane extrémne veterné. Po krásnom lete tasím zimnú bundu a pár škaredších slov. Z pohodlia domova som bol totiž vyslaný do rovín v okolí Slovakia Ringu, aby som sa zúčastnil zážitkovej turistiky v podaní Mercedesu: Star Experience.

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
V areáli sme si mohli vyskúšať aj novinky zo sféry Mercedes EQ: elektrifikoveného Smarta, Triedu V a model EQC.

Viete, ja som všeobecne trocha skeptický človek. Trocha skepticky teda pozerám do programu hosteske, ktorá mi aktuálne zapisuje meno do poradovníka. Šikovným pohľadom zisťujem, že sa mám v nasledujúcich hodinách zabávať učiť jazdiť až v štyroch turnusoch: Safety Experience, AMG Agility Course, Off-Road Track a Intelligent Drive. Ako správny motoristický novinár spozorniem najmä pri troch písmenkach AMG. Než však spracujem, čo sa bude nasledujúcich pár hodín diať, už sadám na sedadlo vodiča v osobnom prevedení triedy V a rozbieham sa oproti prekážke.

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
Hviezdy Off-Road sekcie pokope: dve X-ká, jeden Sprinter a Géčko.

Big Fat Safety Experience

Presne tak! Kto by si myslel, že na testovanie brzdného/vyhýbacieho manévra dostaneme osobné autá, ten by sa mýlil. Mercedes-Benz je totiž automobilkou, ktorá má silných zástupcov všade – aj v úžitkovom sektore. Našou úlohou je tak rozbehnúť sa na rýchlosť vyššiu ako 65 kilometrov za hodinu a s plnými brzdami sa vyhnúť prekážke do simulovaného vedľajšieho pruhu.

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
Neverili by ste, ako dobre sa manévruje so Sprinterom. A aká je to zábava!

Nie v A-čku, B-čku alebo E-čku, to je pre amatérov. My sme vyfasovali rôzne varianty triedy V a zbrusu nový Sprinter, ktorého brzdný účinok a manévrovateľnosť mi vytreli zrak. Po absolvovaní vyhýbacieho manévra v Sprinteri pri rýchlosti 80 km/h mi pristál na tvári vyslovene detský úsmev a pochvala od inštruktora.

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
Zábavu hľadajte v krabiciach: dva Sprintery a tri Véčka nesú na korbe veľa srandy.

AMG “OMG” Agility Course

Hneď potom nasledovalo zdanlivo najväčšie huncútstvo dňa: jazda s takmer celou paletou neterénnych AMG Mercedesov na skrátenej verzii Slovakia Ringu. Zoradené v pit-lane na nás čakali A35 AMG, dve C63 AMG, E53 AMG a kráľovná striel z Affalterbachu: AMG GT63S. Veľmi asertívny inštruktor nám predniesol svoju lekciu o disciplíne a mohlo sa ísť na trať.

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
Ani AMG-čka nie sú na zahodenie. Na výber bolo až 5 rôznych modelov, ktoré sme postupne všetky vyskúšali na trati.

Inštinktívne sadám do E53 AMG, hoci ide o ekologickejšiu verziu neurotického über-sedanu. Zrýchľuje lineárne, s typickým šesťvalcovým zvukom a plavným charakterom, ktorý mi však príde na AMG trocha utlmený. A je to tak, rozdiel voči C63 AMG s plnotučným osemvalcom je priepastný.

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
Od A35 AMG, až po vlajkové AMG GT63S, všetky istým spôsobom vyrazili dych. Kto by to bol čakal?

Céčko hryzie, škriabe a pokúša aj napriek zapnutej stabilizácii. Je skvelé, no keby som s ním mal žiť denne, už by som asi nežil. Presadnutie do AMG GT63S je potom skĺbením toho najlepšieho z jedného a druhého sveta. To isté sa bohužiaľ nedá povedať o trocha uskákanom, no o to viac bezprostrednom A35 AMG. Aj to je forma zábavy – a z tejto ponuky si vyberie naozaj každý.

Off-road, on-board

Nasledovalo krátke presadnutie a prevoz do zadnej časti areálu, kde nás v Off Road Ringu opäť privítali utilitárne krásky zo Stuttgartskej dielne: dve Triedy X, jeden Sprinter 4×4 so zvýšeným podvozkom a najväčší macho z ponuky Mercedesu: Trieda G. Môžete trikrát hádať, na čo som sa tešil najviac: Presne tak, na Sprintera!

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
Chcete čistú, no dokonale zvrhnutú zábavu za volantom? Vyjdite si do terénu so zvýšeným Sprinterom.

Polygón obsahoval väčšinu bežných off-roadových situácií, v ktorých sa môžete ocitnúť: Prejazd štrkom, pieskom, prudké stúpanie a klesanie a napokon aj bočný náklon, na ktorý som sa, sediac na vzduchom odpruženom sedadle, ksichtil z kabíny vysokého Sprinteru ako malé decko. Asi vás neprekvapí, že všetky nástrahy polygónu zvládli stuttgartské utilitárne krabičky bez zaváhania.

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
Mohli sme si vyskúšať aj kríženie náprav, a to na ničom menšom, ako Triede G500.

Intelligent Drive (s najhorším vodičom na svete)

Aj keby to niekoho z nás prekvapilo, nebol na to veľmi čas. O pár minút sme totiž už sedeli v Triede V, ktorú šéfoval “najhorší vodič na svete”. Ten sa síce po chvíli priznal, že je držiteľom pretekárskej licencie už vyše desaťročia, aktívne preteká a od zlého šoféra má tým pádom ďaleko, veľmi sa však snažil, aby nám ukázal v praxi prácu ESP, ABS a ďalších aktívnych asistentov. Bol to celkom adrenalín – kvôli veternému počasiu nemohli byť použité nafukovacie prekážky, tak pred nás (fakt bez srandy) postavili skutočné auto.

Ani “najhorší vodič na svete” nedokázal Véčku zabrániť, aby samostatne zaparkovalo.

Skutočnosť, že som dnes celý a píšem tento text, teda neznamená nič iné, len to, že sme to všetci v zdraví prežili – a mohli sa v špeciálne postavenom pavilóne vrhnúť na catering, ktorý patril len k tomu najlepšiemu, čo na podobných akciách môžete zažiť. Taký je skrátka svet Mercedesu.

Mne zostala už len posledná otázka: Kúpi mi niekto Sprinter na hranie, prosím?

Mercedes-Benz Star Experience AUTOGRÁTIS
V špeciálne postavenom mobilnom pavilóne bola nová trieda GLE a príjemne teplo.

Foto: Mercedes-Benz Slovakia