Mercedes-Benz CLA: V Stuttgarte sa museli zblázniť

1543
" "

Mercedes predstavil druhú generáciu modelu CLA. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby už nemal v ponuke triedu A vo verzii sedan.

Krátko po uvedení triedy A novej generácie Mercedes predstavil triedu A vo verzii sedan. Pre nás to bola jasné správa – v Stuttgarte sa vzdali komplikovaného označenia CLA a s novou generáciou prešli k priamočiaremu označeniu – trieda A sedan. Nemohli sme sa však mýliť viac. Cieľom je zjavne mať čo najviac modelov v ponuke. Trieda A sedan teda nie je náhradou Mercedesu CLA, ale rozšírením ponuky značky v segmente C.

„S prvou CLA sa nám podarilo osláviť obrovský úspech približne 750 000 predaných vozidiel a so 4-dverovým kupé sme sprístupnili úplne nový segment,“ tvrdí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler zodpovedná za predaj divízie Mercedes-Benz Cars.

Dizajnová ikona

Novú triedu A vo verzii sedan teda berieme ako definitívne umlčanie všetkých kritikov. Jediným konkurentom Mercedesu CLA totiž bolo Audi A3 vo verzii sedan, ktoré ponúkalo viac miesta na hlavu pre cestujúcich na zadných sedadlách. Mercedesu sa to asi nechcelo počúvať, a tak spravili rovno dva sedany v nižšej strednej triede – druhú generáciu modelu CLA, ktorá naďalej ostane „štvordverovým kupé“ so všetkým, čo k tomu patrí (zvažujúca sa línia strechy smerom dozadu a bezrámové okná) a prvú generáciu triedy A vo verzii sedan, ktorá sa môže priestorom na zadných sedadlách smelo porovnávať s Audi A3 vo verzii sedan.

Nová generácia modelu CLA zostáva verná statusu svojho predchodcu ako dizajnovej ikony. Natiahnutá kapota s charakteristickými prelismi, kompaktná kabína, široký rozchod kolies s vytiahnutými podbehmi kolies a typická zadná časť GT zvýrazňujú charakter kupé. Nová CLA je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou dlhšia (+48 mm), širšia (+53 mm), disponuje väčším vnútorným priestorom najmä v oblasti lakťov (vpredu +35 mm, vzadu +44 mm) a pliec (vpredu +9 mm, vzadu +22 mm). Z nárastu rozmerov profituje aj ložný priestor, ktorého šírka sa zväčšila o 113 mm a hĺbka o 24 mm.

Dôraz na jazdné vlastnosti

Kľúčovými bodmi jazdnej dynamiky sú široký rozchod kolies (v porovnaní s predchodcom zväčšený vpredu o 63 mm, vzadu o 55 mm) a nižšie položené ťažisko. Tie robia z novej CLA najšportovejšie vozidlo spomedzi všetkých modelov novej generácie kompaktných vozidiel od značky Mercedes-Benz. K tomu prichádza akusticky a vibračne oddelená viacprvková náprava vzadu, sériovo dodávané priame riadenie a hydraulické ložiská vpredu. Stabilizátor s väčším priemerom obmedzuje bočné nakláňanie. Na želanie je k dispozícii aktívne nastaviteľné tlmenie umožňujúce voliť medzi komfortným alebo športovým nastavením. Systém ESP® bol špeciálne prispôsobený možnej vysokej rýchlosti pri prejazdoch zákrut a jazdným vlastnostiam vozidla.

Najmodernejšia technika

Čo sa týka ponuka motorov a dostupných technológií, model CLA vychádza z triedy A. Na palube teda nebude chýbať ani nová generácia multimediálneho systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ktorý pred rokom na CES oslavoval svoju premiéru. Vďaka neustálemu vývoju možno v CLA zažiť najnovšiu verziu asistenta ovládania hlasom „Hej Mercedes“, ktorý je teraz schopný rozpoznať a zodpovedať výrazne komplexnejšie otázky. Už ho viac nerozptyľujú ďalší baviaci sa cestujúci, ale zodpovie príkazy len toho cestujúceho, ktorý systém aktivoval naposledy prostredníctvom hesla „Hej Mercedes“.

Interiérový asistent MBUX prostredníctvom rozpoznávania pohybov ovláda komfortné funkcie a funkcie MBUX. Umožňuje prispôsobiť obsahy obrazovky, ak sa ruka priblíži k dotykovému displeju na prístrojovej doske alebo dotykovému poľu na stredovej konzole. Navyše dokáže rozlišovať medzi vodičom a spolujazdcom, a tak napríklad vie, na ktorom sedadle má aktivovať masážnu funkciu.