Mercedes-Benz triedy A Sedan: Najmenšia limuzína zo Stuttgartu exceluje aerodynamikou

2393
" "

“Aerodynamicky najefektívnejšie auto na trhu”. Je to McLaren, Aston Martin alebo Ferrari? Nie, je ním najmenší a zároveň najnovší sedan zo Stuttgartu. Mercedes-Benz triedy A sedan je fešným doplnkom pre malého businessmana.

Štvrtá generácia najmenšieho modelu od trojcípej hviezdy priniesla digitálnu revolúciu. Vo verzii s kufrom však informácie o novinke neohurujú len pokročilými prvkami umelej inteligencie ale aj dizajnérskym umom. Nový Mercedes-Benz triedy A sedan je podľa značky aerodynamicky najefektívnejším autom, ktoré je momentálne na trhu.

Braček

Najmenší model vo verzii sedan je na nerozoznanie od svojho bračeka typu hatchback, až po C-stĺpik. Od toho bodu ďalej ide o známu siluetu z “štvordverového kupé” s označením CLA.

Verzia sedan zdieľa s hatchbackom rovnaký rázvor kolies s dĺžkou 2729 milimetrov a aj napriek novému tvaru kufra narástla dĺžka karosérie len o 18 milimetrov. Kde však verzia sedan exceluje oproti tradičnému A-čku, je objem kufra. Ten narástol oproti hatchbacku o 50 litrov na celkových 420 litrov.

Tradičné “kufrové” vyhotovenie A-čka je už samo o sebe aerodynamicky excelentným počinom. Mercedes-Benz triedy A Sedan je však s hodnotou koeficientu odpor vzduchu na úrovni 0,22 cd, podľa značky, najaerodynamickejším vozidlom, ktoré je aktuálne na trhu.

“Francúzske” gény

K dispozícii budú po oficiálnom spustení predaja len dve motorizácie. Benzínová verzia A 200 bude vybavená len 1,3 litrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 117 kW/160 koní a s maximálnym krútiacim momentom 250 Nm. Naftový štvorvalec s označením A 180 d dosiahne relatívne rezervovaných 84 kW/114 koní a 260 Nm maximálneho krútiaceho momentu.

Jediným zásadným konkurentom nového A-čka Sedan, je Audi A3 Limousine. Mercedes však uvádza, že ich kôň poráža konkurenciu z Ingolstadtu hlavne po stránke miesta pre hlavu zadných pasažierov. Zvyšok interiéru a technológií A-čkového sedanu je prakticky totožný s hatchbackom. Oficiálne predstavenie novinky je naplánované na 4. október, počas autosalónu v Paríži. Cena by mala byť v porovnaní s hatchbackom mierne vyššia.