Automobilka Kia predstavila nový štvordverový sedan K4, ktorý bude mať svetovú premiéru na tohtoročnom autosalóne v New Yorku. Štvrtá generácia (prvé tri sa predávali iba na americkom trhu) prináša technológie, ktoré vraj presahujú rámec kategórie a údajne aj najväčší priestor pre posádku na zadných sedadlách v triede.
Kia K4 v štandardnej výbave ponúkne bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android Auto a voliteľný kokpit s dotykovým displejom, ktorý má spolu s digitálnym prístrojovým panelom uhlopriečku takmer 30 palcov. Medzi prvky voliteľnej výbavy by mal patriť digitálny kľúč, prémiový audiosystém Harman Kardon, vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá a široké strešné okno. Kia K4 sa podľa všetkého bude dodávať v piatich úrovniach výbavy: LX, LXS, EX, GT-Line a GT-Line Turbo.
Verná princípom
Podľa obrázkov pôsobí Kia K4 dynamickým dojmom a jej výrazné proporcie ladia s princípmi dizajnového jazyka značky s názvom „Zjednotenie protikladov“. Auto má celkovú dĺžku 4,71 m a šírku 1,85 m. Vertikálne umiestnené predné a zadné LED svetlá inšpirované vlajkovou loďou EV9 by mali byť štandardom. Batožinový priestor s tradičným usporiadaním má objem 413 litrov.
Práca s umelou inteligenciou
Novinkou je ultramoderný operačný systém Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) s možnosťou aktualizácií softvéru na diaľku, ktorý sa po prvýkrát predstavil vo vlajkovej lodi EV9. Systém spracúva údaje rýchlejšie a precíznejšie, pričom často používané ovládacie prvky by mali byť k dispozícii po vykonaní jednoduchého gesta na obrazovke.
Voliteľný hlasový asistent Kia Connect vraj ponúkne jednoduchý prístup k rôznym funkciám vozidla. Stačí vysloviť povel „Hey Kia“ a pomocou hlasového ovládania získate prístup napríklad k ovládaniu klimatizácie a audiosystému. Kia pracuje na rozšírení funkcií asistenta pomocou generatívnej umelej inteligencie, aby dokázal poskytovať rôznorodé informácie, napríklad o cenných papieroch, športové výsledky či miestne zaujímavosti.
Dva motory zážitok z jazdy
Kia K4 s pohonom predných kolies má byť v ponuke s dvomi pohonnými jednotkami. Dvojlitrový motor má mať výkon 147 koní, krútiaci moment takmer 179 Nm a mal by spolupracovať s automatickou prevodovkou.
V ponuke by sa ďalej mal objaviť aj 1,6-litrový motor s turbodúchadlom, ktorý disponuje výkonom 190 koní, má krútiaci moment 264 Nm a spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Exkluzívne pre varianty K4 GT-Line a GT-Line Turbo je určené viacprvkové zavesenie zadných kolies, ktoré zaisťuje dodatočnú tuhosť a elastickosť v zákrutách pre zážitok zo športovejšej jazdy.
Ceny, konkrétne termíny dostupnosti v európskych krajinách, detaily výbavy a ďalšie podrobnosti Kia oznámi čoskoro.