Jaguar: Modely XE a XF s kompresorom plnenými V6 končia

152

Jaguar sa rozhodol stiahnuť z produkcie dvojicu kompresorom preplňovaných sedanov. Stredne ostré šelmy XE S a XF S s motormi V6 sa pobrali z Európskej ponuky.

Britský portál Carthrottle kontaktoval tlačové oddelenie značky Jaguar Land Rover a zisťoval, aké čísla predajov dosahovali čerstvo stiahnuté modely. „Modely s výkonom 380 konských síl tvorili len 2% z celkových predajov modelov XE a XF. Keď do toho pridáme nové emisné regulácie, nedáva nám žiadny obchodný zmysel držať tieto modely v predaji v Británii a ani v Európe.

Buďte zbohom, hrdinské šelmy

Nová emisná regulácia nenahráva veľkým trojlitrovým benzínovým agregátom. Aby toho nebolo dosť, tieto jednotky sú preplňované kompresormi, čo na rozdiel od turbodúchadlami preplňovaných jednotiek vôbec neprospieva emisiám.

Veľkým benzínovým sedanom sa v Európe proste nedarí. Hlavne nie tým, ktoré sú na polceste medzi bežnými modelmi a uber-sedanmi (M5, RS6, E63)

Aj tieto motory by mohli byť teoreticky upravené tak, aby splnili novú normu WLTP. Pri ich mizerných predajných číslach by sa však automobilke Jaguar Land Rover nevrátili náklady na ich úpravu. Taktiež sa obávame toho, že modely XE S a XF S bude nasledovať aj model F-Pace s rovnakým motorom pod kapotou.

Radový štvorvalec miesto V6

Jaguar nasleduje trend ostatných Európskych automobiliek. Nový model XE 300 Sport má byť akýmsi nástupcom ostrého XE S. Pod jeho kapotu sa však nasťahuje ľahší dvojliter s výkonom 221 kW/300 konských síl, ktoré bude na cestu servírovať pohon všetkých štyroch kolies.

Úprimne, koľko ste ich na cestách stretli? Ale nie tých naftových. Týchto s V6…

Ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 5,4 sekundy (slušné!), čo je podobné akcelerácii odchádzajúceho XE S. Hukot štvorvalca však ani len tým najväčším omylom nebudeme môcť porovnať s úžasne znejúcim motorom V6, ktorý zdieľa napríklad aj sexy roadster F-Type.